Strona 1 z 1

Polecany zakład LPG Warszawa i instalacja

: 13 cze 2018, 11:27
autor: Aga
Witam serdecznie,

Potrzebuje założyć instalacje LPG do Linea 1.4 8v 2007r. Samochód ma już trochę przejechane, ale będę go bardzo intensywnie używała w mieście (200-300 km/dzień) więc LPG jest tu niezbędne panic

Popytalam znajomych, ale nikt nie jest w stanie mi polecić dobrego zakładu. Przejrzałam też forum http://lpg-forum.pl/ zastanawiam się natomiast nad wiarygodnością wystawianych rekomendacji :smutny

Zwracam się więc z ogromną prośbą może macie jakiś sprawdzony warsztat na terenie Warszawy?

Będę również wdzięczna jeśli doradzicie mi jaki zestaw mam zainstalować - czytałam tu opinie, ale zastanawiam się czy rocznik i przebieg ma tu znaczenie :pomysli Mój budzet to ok 2500 zl.

Kolega mi mówił, żeby instalować z lubrykantem, tutaj na forum widziałam, że nie jest to konieczne w tym modelu? Rozumiem, ze mogę sobie to odpuścic - jak uważacie?

Jestem zupełnie zielona w temacie i z góry dziękuję za wszystkie rady i pomoc :)

Miłego dnia! :)

Re: Polecany zakład LPG Warszawa i instalacja

: 13 cze 2018, 11:43
autor: Phenix
Z chęcią też przeczytam informacje czy częściej trzeba regulować zawory w tym modelu oraz czy zwiększa się zużycie jakiegoś elementu oprucz tłumika którego i tak nie możnakupić w dobrym zamienniku

Re: Polecany zakład LPG Warszawa i instalacja

: 13 cze 2018, 12:35
autor: skory85
Opinie co do firm sa podzielone. Ja mam STAG go fast, inni tartari, brc. Kazda dobrze w osiolku dziala tylko musi byc dobrze założona i wyregulowana. Najlepiej jak ktoś się zna na fiatach i miał z nimi styczność. Zawory reguluje się sporadycznie, niestety nie sa hydrauliczne... co do innych rzeczy trudno powiedzieć każdą Linea jest inna 😝

Re: Polecany zakład LPG Warszawa i instalacja

: 13 cze 2018, 16:29
autor: helletic
Phenix pisze: 13 cze 2018, 11:43 Z chęcią też przeczytam informacje czy częściej trzeba regulować zawory w tym modelu oraz czy zwiększa się zużycie jakiegoś elementu oprucz tłumika którego i tak nie możnakupić w dobrym zamienniku Obrazek
Gaz założyłem po około 30 tys. km przebiegu. Dziś 190 tys. km i zawory regulowałem 2x, właściwie tylko formalnie. Nic się specjalnie zaraz szybciej nie zużyje od LPG. Warunkiem jest dobre ustawienie mieszanki gaz-powietrze przez gazownika.
Z tłumikami też nie ma tragedii. W razie problemów udaj się do zakładu specjalizującego się stricte z układami wydechowymi, jak ja to zrobiłem. Dobiorą tłumik i orurowanie. Poskładają w całość i będzie super. Dodam tylko, że wymieniłem wydech nie przez LPG, a przez własne widzimisię, bo chciałem, by bardziej "warczał" :zlośnik .

Jeżeli chodzi o instalację, to te 2500 z montażem ze spokojem znajdziesz. Z racji słabej mocy 8V nie musisz wkładać nie wiadomo jakich super mocnych i wydajnych podzespołów. Ja mam jakąś totalną popierdółkę pod maską, OMVL, czy coś tam. reszty nawet nie chce mi się pamiętać. DZIAŁA! Grunt, że działa. Podstawą (!) jest dobry gaziarz, który nie tylko liczy talary za instalację, ale dobrze to zmontuje i zestroi.
Zestrajanie NAJLEPIEJ na hamowni, lub jakiejś expresówce. Jest tu kilku mocnych w tym temacie (montażu i doborze podzespołów), liczę, że się odezwą i pomogą. Przebieg i rocznik nie mają znaczenia. Znaczenie ma ilość pokonywanych km'ów rocznie i jak długo chcesz mieć to auto. A co za tym idzie - jak szybko się Tobie zwróci koszt instalacji gazowej. Lubrykant moim zdaniem zbędna rzecz w naszych osiołkach. Pamiętaj też, że czasami lepiej podjechać nawet 200 km do NA PRAWDĘ DOBREGO gaziarza, niż szukać blisko byle kogo.

:pivo

Re: Polecany zakład LPG Warszawa i instalacja

: 13 cze 2018, 20:20
autor: Usunięty użytkownik 814
Gaz "fabrycznie" do fiatow zakładaja w Warszawie przy Muszkieterow 74. Ja mam instalacje zakładana przez nich i też tam serwisuje. Jest ok.

Re: Polecany zakład LPG Warszawa i instalacja

: 16 cze 2018, 22:42
autor: Aga
Witam serdecznie,

Dziękuję Wam bardzo za poświęcony czas i chęć pomocy :)

Pongo dziękuję za namiar. Dzwoniłam na Muszkieterów pierwszy wolny termin za miesiąc, a i cena przekracza niestety mój budżet.

Helletic dziękuję za Twoje rady:) :pivo Co do ilości robionych km to osiołek będzie bardzo mocno eksplaotowany 8000-10000 km miesięcznie, głównie w mieście.
Mam nadzieję, że z 3 lata mi posłuży :) póki co jego stan techniczy mój mechanik ocenił na bdb - widać, że poprzedni właściciel dbał :brawo

Pogodziłam się również, że przy tym silniku to królową szosy nie zostanę ;);)

Popytałam, podzwoniłam i dzielę się z Wami informacjami :) może komuś kiedyś też się przyda:)
Mam polecone 2 zakłady i 3 możliwe instalacje.

W pierwszym zakładzie proponują mi:

KME ze sterownikiem Nero
reduktor Tur 6v
pojedyncze wtryskiwacze Barakuda
wąż Parker, przewody Faro, filtry z włóknem czklanym KME, lubryfikator

Na calość 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów, przegląd co 10 000. Minusem jest odległość bo ok 50 km, więc jak coś trzeba by poprawiać, czy jechać na przegląd to trzeba liczyć 2,5 minimum by się wydostać z miasta :(


W drugim warsztacie mi proponują:

1) Instalacje Optima
2) Instalacje Lavato Ego

Obydwie to są gotowe zestawy, 2 lata gwarancji bez limitu km, przegląd po 15 000 km. Właściciel po dłuższej rozmowie powiedział mi że on doradza mi Lavato Ego - jest ona tańsza o 300 zł od Optimy. Stwierdził, że w moim przypadku nie ma sensu inwestować w coś droższego - biorąc pod uwagę ile km będzie samochód robił i ile mi jeszcze pewnie posłuży. Wg Niego Lavato jest lepsze bo producent nie robi problemów z reklamacjami jak coś się popsuje i od razu wymiania na nowa część, więc przez 2 lata mam i tak spokój.

Poza tym stwierdzili, że nie ma sensu lubryfikacji i że nie ma sensu wkładać drogiej instalacji.
Przyznam szczerze, że to podejście mnie przekonuje :) Oczywiście 300 pln w jedną czy drugą stronę nie robi mi różnicy natomiast miłe, że ktoś realnie to ocenił. Dodam, że 5 warsztatów oferowało mi instalacje od 3000 pln wzwyż.

Co o tym myślicie Panowie? Czy ktoś z Was ma instalację Lavato Ego?

Pozdrawiam serdecznie