Spalanie 1,3 Multijet

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Spalanie 1,3 Multijet

Post autor: Fiacik »

daro189 ma całkowitą rację ,tym silnikiem trzeba umieć jeździć to wtedy jest i dynamicznie i fajnie ( o czym już kiedyś pisałem ) .
Tego diesla odcina dopiero w okolicy 5000 obr/min , a nie jak większość w okolicy 4500 obr/min
Dobrze jest też poczytać w instrukcji obsługi ( od kiedy max moment i kiedy max moc ) - chodzi oczywiście o obroty
i wyciągnąć prawidłowe wnioski . Dla mnie to był pierwszy diesel - TURBODIESEL !!! i dopiero po ok.miesiącu nauki pojąłem w czym rzecz . I dzisiaj już wiem na pewno , że 80 km/godz trzeba jechać zasadniczo na 4 biegu by nie zamulać silnika , 5-tkę tak racjonalnie to używam dopiero przy min 90 km/godz.) Jazda z niskimi obrotami może być przyczyną dymienia bo zamula silnik i katalizator .Ta uwaga dotyczy też użytkowników silników benzynowych i tzw.ekodriwingu będącego u niektórych kierowców w modzie , ale totalnie zamulającego i wręcz niszczącego silnik w dłuższym przedziale czasowym .
Ten silnik pali mało , ale swoje potrzebuje aby jechać dynamicznie i zasadniczą jego zaletą jest nie tyle spalanie na poziomie
5 litrów na setkę ale to że przekroczyć średnio 6 litrów na setkę to trzeba być ,, Miszczem " i to trzeba przyjąć jako zasadę
aby być w pełni zadowolonym.
Wiem , że zaraz znajdą się ,, Miszcze " co mają średnie spalanie na poziomie znacznie poniżej 5 l/100 - tkę , ale wtedy należy
im tylko życzyć długiej i bezawaryjnej eksploatacji . U mnie średnio to latem ok. 5,3 litra , a zima ok. 5,8 litra i przyznam , że
czasami np. na autostradzie jak mnie poniesie to komputer pokazuje 7,2 litra , ale mimo to średnia na odcinku ok.800km
to własnie te 5,3 litra i to z ładunkiem nierzadko 4 osób i pełnego bagażnika , a zazwyczaj to ja wyprzedzam. I to jest
sedno sprawy .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Spalanie 1,3 Multijet

Post autor: Szczypior »

Spróbuję jeździć tak jak radzicie z wyższymi obrotami tzn na 4 biegu 80km/h . Biegi zmieniam przy 3 tys.

Dziwi mnie tylko zachowanie komputera, pokazuje różne spalanie chwilowe mimo tego samego odcinka itd.
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Spalanie 1,3 Multijet

Post autor: Fiacik »

No i znowu nie tak , to nie chodzi o ,, przeciąganie " obrotów przy zmianie biegów - wydaje mi się , że jak będziesz to robił
pomiędzy 2300 - 2800 to będzie zupełnie wystarczające . To trzeba też dopasować do drogi i sytuacji na niej panującej , ale
przede wszystkim trzeba sobie zdać sprawę , że jesteś nauczony na silniku benzynowym i to pewnie bez turbo .
Multijet ma specyficzne zachowanie powyżej 1700 obr/min a wyraźniej to wyczuwalne przy ok.2000 ( a tak przynajmniej jest u mnie ) zaczyna działać wydajnie i gwałtownie turbo i 200 Nm momentu jest właściwie w całości dostępne już po przekroczeniu tej prędkości obrotowej , a więc nie trzeba go aż tak kręcić jak zwykłego benzyniaka . Tu trzeba przypomnieć , że jeździmy na MOMENCIE , a nie na mocy . U Ciebie jest nieco starsza wersja multijeta i trochę ma przejechane ( do końca nie wiadomo w jakim stylu ) więc coś pewnie zaczyna się już dziać od ok.1850 obr/min , a gwałtowniej od ok. 2200 obr/min. Musisz się przestawić ze stylem jazdy i trochę to potrwa , z czasem dojdziesz do wprawy co nawet pozwoli Ci wyczuć kiedy przy większych obrotach ( u mnie gdzieś ok. 3700 obr/min) łopatki turbiny zmieniają kąt ustawienia i silnik jakby złapał dodatkowy oddech .Zupełnie więc inaczej jak w zwykłym benzyniaku , a już całkiem inaczej w jeździe po terenie górzystym .
Tak na koniec ciekawostka - zdecydowana większość zawodowych kierowców jeździ prywatnie samochodami osobowymi z silnikiem diesla , jak myślisz dlaczego ?
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Spalanie 1,3 Multijet

Post autor: Szczypior »

Fiacik naprawdę dzięki za rady ale trochę też autem jeździłem i nie jedno miałem, także diesla, co prawda nie mjet ale bez przesady, że zmiana biegu przy 3 tys to przeciąganie a już przy 2.8 tys jest ok. To , że opracowałes jakąś technikę jazdy która jest skuteczna dla Ciebie to bardzo dobrze, ale piszesz jakby ten silnik to było jakieś zjawisko i trzeba jezdzic i zmieniać biegi w jakimś małym, określonym zakresie. 3 tys za dużo, 2.8 jest ok :) przeczytałem cały temat i jak widać są różne szkoły jazdy tym wynalazkiem :) nie koniecznie tak jak Ty, zmieniają przy wyższych lub niższych i też uważają że tak jest najlepiej :) jedynie co postaram się jeździć z trochę wyższymi obrotami przy stałej jeździe ale biegi najlepiej dla mnie zmienia się przy ok przy 3 tys, szybko i dynamicznie a potem spokojna jazda.
Na dobrą sprawę pytałem czy też macie takie różne spalanie na takim samym odcinku drogi przy podobnych warunkach. I ile wam pali przy jakich prędkościach i biegach.
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Spalanie 1,3 Multijet

Post autor: martens24 »

Fiacik pisze:No i znowu nie tak , to nie chodzi o ,, przeciąganie " obrotów przy zmianie biegów - wydaje mi się , że jak będziesz to robił
pomiędzy 2300 - 2800 to będzie zupełnie wystarczające . To trzeba też dopasować do drogi i sytuacji na niej panującej , ale
przede wszystkim trzeba sobie zdać sprawę , że jesteś nauczony na silniku benzynowym i to pewnie bez turbo .
Multijet ma specyficzne zachowanie powyżej 1700 obr/min a wyraźniej to wyczuwalne przy ok.2000 ( a tak przynajmniej jest u mnie ) zaczyna działać wydajnie i gwałtownie turbo i 200 Nm momentu jest właściwie w całości dostępne już po przekroczeniu tej prędkości obrotowej , a więc nie trzeba go aż tak kręcić jak zwykłego benzyniaka . Tu trzeba przypomnieć , że jeździmy na MOMENCIE , a nie na mocy . U Ciebie jest nieco starsza wersja multijeta i trochę ma przejechane ( do końca nie wiadomo w jakim stylu ) więc coś pewnie zaczyna się już dziać od ok.1850 obr/min , a gwałtowniej od ok. 2200 obr/min. Musisz się przestawić ze stylem jazdy i trochę to potrwa , z czasem dojdziesz do wprawy co nawet pozwoli Ci wyczuć kiedy przy większych obrotach ( u mnie gdzieś ok. 3700 obr/min) łopatki turbiny zmieniają kąt ustawienia i silnik jakby złapał dodatkowy oddech .Zupełnie więc inaczej jak w zwykłym benzyniaku , a już całkiem inaczej w jeździe po terenie górzystym .
Tak na koniec ciekawostka - zdecydowana większość zawodowych kierowców jeździ prywatnie samochodami osobowymi z silnikiem diesla , jak myślisz dlaczego ?
Fiacik mówisz, że większość kierowców zawodowych jeździ prywatnie dieslami. Na jakim źródle opierasz swoją wypowiedź?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Spalanie 1,3 Multijet

Post autor: Szczypior »

Pewnie dlatego że kiedyś ropę spuszczali :)
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Spalanie 1,3 Multijet

Post autor: martens24 »

Szczypior pisze:Pewnie dlatego że kiedyś ropę spuszczali :)
Buahahha dobre Obrazek


Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Spalanie 1,3 Multijet

Post autor: Fiacik »

Szczypior - możesz mi wskazać , gdzie ja napisałem , że 2800 to jest dobrze , a 3000 obrotów to jest źle ? O ile dobrze
umiem czytać to napisałem o przedziale obrotów 2300 -2800 i tylko tyle jako zupełnie wystarczającym . Jak Ci się dobrze
zmienia biegi przy 3000 obr to tak zmieniaj , a nawet wyżej jeżeli tak uważasz .
Ja napisałem tylko ,, receptę " jak prawidłowo używać tego silnika by jeździł w miarę oszczędnie i dynamicznie , a Ty czy ewentualnie inni użytkownicy zrobią jak uznają za stosowne .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Spalanie 1,3 Multijet

Post autor: Fiacik »

martens 24 przez 25 ostatnich lat moja praca była powiązana z praca kierowców zawodowych i stad wynika moja wiedza
i znajomość tematu - czym zasadniczo jeżdżą . A czy związane jest to z paliwem co Ciebie i Szczypiora tak bawi to nie
powiem bo nie wiem .Wiem tylko jedno , kiedyś w dawnym PRL - u w tym temacie krążyły rożne bajki , natomiast
aktualnie w dużej i dobrze zorganizowanej firmie transportowej , w erze tachografów GPS-ów i własnych stacji dystrybucji
paliwa nie wydaje mi się to możliwe . Ale nawet jakby przyjąć zasadę , że Polak potrafi to widzę taki proceder w kategorii
natychmiastowego odlotu z pracy i rozmowy z prokuratorem .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Spalanie 1,3 Multijet

Post autor: marcin24 »

Fiacik pisze: 31 maja 2018, 0:31 , z czasem dojdziesz do wprawy co nawet pozwoli Ci wyczuć kiedy przy większych obrotach ( u mnie gdzieś ok. 3700 obr/min) łopatki turbiny zmieniają kąt ustawienia i silnik jakby złapał dodatkowy oddech.
I tu się chyba pomyliłeś, bo zmienna geometria łopatek ma znaczne przy niskich obrotach, czyli powoduje szybsze się wkręcanie turbiny z niższych obrotów niż w zwykłym turbo.
W euro 4 cały moment dostępny jest od 1750obr/min więc chyba to już mówi wszystko co do stylu jazdy tym autem, biorąc pod uwagę do tego jeszcze stan zużycia silnika.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Spalanie 1,3 Multijet

Post autor: Fiacik »

Ja się nie pomyliłem , a z Tobą zgadzam się w całości . Mechanizm działania łopatek jest trudny do opisania w sposób prosty i w pełni obrazowy . A już tak dla informacji to ja mam euro 5 i dawkę wtrysku dzieloną na 5 części co poprawia dynamikę ,
a z powodu DPF - a też nieco rzadszy olej silnikowy bo 5W30 , dodatkowo od nowości jeżdżę wyłącznie na najlepszym paliwie
t.j.BP Ultimate , lub Lotos Dynamic czy też Shell V-power , a to z pewnością też tę dynamikę poprawia .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Spalanie 1,3 Multijet

Post autor: Tomek »

Fiacik pisze: 01 cze 2018, 10:41 jeżdżę wyłącznie na najlepszym paliwie
t.j.BP Ultimate ,
Ja to bym się bał to lać.. w telewizorze mówili że oni ryby dodają do paliwa.. jakieś piranie czy coś..
Weźmie to kable pogryzie i co wtedy? :ink
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Spalanie 1,3 Multijet

Post autor: Fiacik »

Tomek pisze: 01 cze 2018, 11:15
Fiacik pisze: 01 cze 2018, 10:41 jeżdżę wyłącznie na najlepszym paliwie
t.j.BP Ultimate ,
Ja to bym się bał to lać.. w telewizorze mówili że oni ryby dodają do paliwa.. jakieś piranie czy coś..
Weźmie to kable pogryzie i co wtedy? :ink
A do benzyny podobno rozpuszczalnik , którego opary jak auto stoi za długo w garażu rozpuszczają karoserię :-<<
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Spalanie 1,3 Multijet

Post autor: Tomek »

Fiacik pisze: 01 cze 2018, 11:57
Tomek pisze: 01 cze 2018, 11:15
Fiacik pisze: 01 cze 2018, 10:41 jeżdżę wyłącznie na najlepszym paliwie
t.j.BP Ultimate ,
Ja to bym się bał to lać.. w telewizorze mówili że oni ryby dodają do paliwa.. jakieś piranie czy coś..
Weźmie to kable pogryzie i co wtedy? :ink
A do benzyny podobno rozpuszczalnik , którego opary jak auto stoi za długo w garażu rozpuszczają karoserię :-<<
I tu mnie masz :) :ryczy :pivo
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 647 razy

Re: Spalanie 1,3 Multijet

Post autor: smak56 »

Szczypior pisze: 30 maja 2018, 10:43 Jakie macie spalanie na 4 biegu i obrotach 2 tys ok 60km/h i 5 bieg 2 tys ok 80km/h?
Dzisiaj, wracając ze wsi spróbowałem jechać wg Twoich parametrów. Nie ukrywam, że nie są to parametry naturalne dla tego samochodu. Jak chcę jechać 60 km/h to obroty są poniżej 2000, jak obroty ok. to prędkość 63 km/h. Ale co tam; u mnie wychodziło od 2,7 ÷ 3,3 l/100
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ