Wszystko co złe w jednym silniku ;)
https://autogaleria.pl/nowosci/producen ... nzynowych/
Nowy silnik Fiata - zmierzch T-Jet
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 345
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Nowy silnik Fiata - zmierzch T-Jet
Dpf w benzyniaku nie jest ponoć tak uciążliwy jak w diesla. No ale zawsze kolejny element który może powodować problemy. Osiągi super ale nie podoba mi się w jakim ekologicznym kierunku idziemy. Jedna z wersji 3 cylindry ciekawe jak z kulturą pracy takiego silnika
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Nowy silnik Fiata - zmierzch T-Jet
Pamiętam jak wchodziły silniki małe benzyny z turbo - sceptycy zaraz głosili tezę , że to przesilone , po 100 tys.km rozsypie się itp. Życie pokazuje, że niekoniecznie;) Może i w tym przypadku nie będzie źle.
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Nowy silnik Fiata - zmierzch T-Jet
Każdy silnik z tylko bezpośrednim wtryskiem, będzie miał problemy z gromadzeniem się nagaru na zaworach dolotowych. Spadają osiągi, wzrasta spalanie i emisja. Niektórzy jak Toyota czy Ford, stosują dodatkowe wtryskiwacze do kolektora, żeby obmywać i chłodzić zawory.
Jeśli będzie miał DPF, to i będzie też EGR, który dodatkowo przyspiesza proces tworzenia się nagaru.
Jeśli będzie miał DPF, to i będzie też EGR, który dodatkowo przyspiesza proces tworzenia się nagaru.