Jak wyjąć licznik

Bez pomocy warsztatu
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Jak wyjąć licznik

Post autor: smak56 »

Gdyby ktoś chciał wyjąć licznik z konsoli, a ma taki jak mój :foto to twierdzę, że szkoda czasu, i że jest to zabawa tylko dla elektronika. W poszukiwaniu swojej usterki (nie świeci kontrolka zużycia klocka) doszedłem do tego, że może nie ma lub jest przepalona żarówka. Ale po wyjęciu licznika okazało się, że tam żarówek nie ma - są mikro diody. Jeżeli jednak byłby chętny to dysponuję fotorelacją z wyjęcia licznika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

są mikro diody. Jeżeli jednak byłby chętny to dysponuję fotorelacją z wyjęcia licznika.
To że są tam diody to ja wiedziałem. Przymierzam się do wyjęcia licznika i wymiany podświetlania na inny kolor.
smak56 pisze:Jeżeli jednak byłby chętny to dysponuję fotorelacją z wyjęcia licznika.
to ja poproszę, będzie mi łatwiej.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Post autor: smak56 »

Nie ma sprawy, mówisz i masz :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

smak56, Dzięki :pivo na pewno się przyda.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1201
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 100 razy

Post autor: daro70 »

Dla mnie cenna uwaga - przyda sie na pewno :brawo
Obrazek
Awatar użytkownika
DZIKI

Post autor: DZIKI »

Witam! Ja w sprawie licznika bo w swojej linijce mam ten starszego typu z 2008 roku a jestem zainteresowany zakupem czegoś takiego z grande punto http://moto.allegro.pl/licznik-grande-p ... 07973.html" onclick="window.open(this.href);return false; myślę że nie powinno być problemów chyba że ktoś z was jest innego zdania i prosiłbym o opinię w tej sprawie. dzięki za każdą odpowiedź i pozdrawiam Łukasz
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Nie wiem jak z dopasowaniem tego licznika do bebechów linki, wiem natomiast, że po zmianie licznika trzeba zrobić osiowanie, trzeba więc auto podpiąć pod kompa i wykonać kilka procedur.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

DZIKI, wstrzymaj się jeszcze, i poszukaj licznika typowo do Liny. Teraz ich nie widziałem na allegro, ale wcześniej się trafiały.
Ważne żeby trafić licznik od Twojej wersji silnikowej, żeby potem nie było problemów z osiowaniem.

Na temat osiowania możesz poczytać na forum Pandy. Podejrzewam że któryś z tamtejszych userów mógłby Ci nawet wykonać taką operację, a zrobi to taniej i bardziej fachowo niż ASO.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Post autor: smak56 »

DZIKI pisze:Ja w sprawie licznika bo w swojej linijce mam ten starszego typu z 2008 roku
Mój jest z 2007 r. Rocznik nie ma znaczenia. Z tego co zaobserwowałem na forum, rodzaj licznika zależy od wersji silnikowej i wyposażenia.

Do opisu zdjęć dodam, że jeżeli ktoś będzie chciał dobrać się do wnętrza i wypnie wskazówki to niech uważa, gdyż osie wskazówek nie wracają do punktów 0 tylko zostają w miejscu, w którym je ustawimy. Tak więc późniejsze niedokładne złożenie /wskazówki/ może przestawić wskazania liczników prędkości i obrotów oraz wskaźników. (Chyba, że mają jakieś nacięcia i inaczej się nie da. Ale tego nie wiem). Wypięcie licznika resetuje Triby, datę i czas.
smak56
* * * *
Obrazek
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

Dzięki za opis, na razie wszystko gra. .Zawsze się zastanawiałem jak to rozebrać , żeby nie popsuć.
BUŁA
waldek
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 20 lip 2010, 22:04
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: zabrze
Otrzymał podziękowań: 3 razy

brak cyferek

Post autor: waldek »

Witam. Jak trwoga i po gwarancji to do ... LKP.

Otóż co jakiś czas z mojego wyświetlacza znikały cyferki i pozostawało podświetlenie matrycy. po czym pojawiało sie wszystko po kilku godzinach czy dniach i było git.
Obecnie kiedy gwarancja minęła, zniknęło wszystko na dobre i tylko podświetlenie pozostało.

W tym miejscu podziękowania na foto instrukcję dla kolegi, ale może ktoś coś doradzi ?!
Czego mogę sie spodziewać ?
Pozdrawiam z Zabrza.
powolniak
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Wtyczka, taśma, zimne luty.
waldek
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 20 lip 2010, 22:04
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: zabrze
Otrzymał podziękowań: 3 razy

re

Post autor: waldek »

dzięki wielkie bo już sie bałem że spalona matryca.
Pozdrawiam

[ Dodano: |24 Sie 2012|, o 13:11 ]
Podziękowania dla smak56 za foto instrukcję. Wszystko jak opisane.
Podziękowania dla Kuzyn_z_Sosnowca za podpowiedzi.

Niestety po rozebraniu wszystkiego nie udało mi sie zlokalizować usterki, a w zasadzie pomogło stuknięcie w zegary. Sugeruje to że być może zimny lut lub taśma. Niestety nie zajrzałem pod zieloną płytkę bo gdzieś trzymało i bałem się uszkodzić całego panelu.
Ciekawostka . Panel made in Brasil.
Na razie poskręcałem ponownie wszystko i działa. Zobaczę jak ruszę z miejsca czy na dziurach ponownie nie zgaśnie.
Prośba o pomoc ! czy da się tam zajrzeć pod tą płytkę.?

Pozdrawiam
powolniak
waldek
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 20 lip 2010, 22:04
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: zabrze
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Jak wyjąć licznik

Post autor: waldek »

Dodaję do tematu zimne luty
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
powolniak
waldek
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 20 lip 2010, 22:04
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: zabrze
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Jak wyjąć licznik

Post autor: waldek »

Niestety żadnych zimnych lutów....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
powolniak
ODPOWIEDZ