Autoalarm
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 cze 2011, 11:27
- Przebieg: 13000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Braniewo
Hhmmmmmm ....
Witam !!!
Najchętniej to bym go zlikwidował.
Dlaczego ?????/
Przy większym wietrze wyje jak oszalały !
Raz zostawiając Linkę na parkingu przed naprawą jakieś pierdoły, alarm sprawiał (bardziej chyba detektor ruchu), że nie mogłem jej opuścić i mechanior się śmiał - "chyba teskni kierowniku!"
A tak na serio pytam to z tym zrobić ....? Jak troszkę osłabić czujność tych czujek.
Przecież i tak dla złodzieja to nie problem(o wiele lepsza jest blokada), a dla mnie jako właściciela to utrapienie.
Czy mają Szanowni Forumowicze jakąś sugestie?????????
Proszę o info .
Pozdrawiam.
Witam !!!
Najchętniej to bym go zlikwidował.
Dlaczego ?????/
Przy większym wietrze wyje jak oszalały !
Raz zostawiając Linkę na parkingu przed naprawą jakieś pierdoły, alarm sprawiał (bardziej chyba detektor ruchu), że nie mogłem jej opuścić i mechanior się śmiał - "chyba teskni kierowniku!"
A tak na serio pytam to z tym zrobić ....? Jak troszkę osłabić czujność tych czujek.
Przecież i tak dla złodzieja to nie problem(o wiele lepsza jest blokada), a dla mnie jako właściciela to utrapienie.
Czy mają Szanowni Forumowicze jakąś sugestie?????????
Proszę o info .
Pozdrawiam.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
tom113, też miałem problem z alarmem i też myślałem, że czujki są zbyt czułe (trochę masło maślane, ale wiadomo o co kaman ) U mnie okazało się, że problemem był czujnik krańcowy zamknięcia przedniej maski. Był na tyle do banki, że po pewnym czasie styki w środku mu pośniedziały i niestety świrował. Jedyna dla Ciebie sugestia na chwilę obecną, to wyczaić jaka czujka wyzwala alarm. Alarm powinien mieć to w opcjach, trzeba się tylko zaznajomić z jego dokumentacją. U mnie, kiedy podchodzi się do auta i rozbraja alarm, to sygnalizuje dźwiękiem, że alarm się wyzwolił i w tym momencie dioda alarmu odpowiednio miga identyfikując, która czujka wyzwoliła alarm. Myślę, że w ten sposób najszybciej dojdziesz gdzie siedzi problem.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 1646
- Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
- Przebieg: 163000
- Silnik: 1.3 IMA
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Pniów
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 43 razy
Niestety problemy są z alarmami z niższej półki. Najczęściej są to układy zintefrowane posiadające centralkę oraz sygnalizator w jednej obudowie.
Nie wiem jakie masz czujniki zainstalowane w samochodzie. Czujniki otwarcia drzwi oraz czujnik mikrofalowy wewnątrz nie powinny wzbudzać się z powodu podmuchów wiatru. Może posiadasz czujnik wibracyjny który reaguje na wstrząsy samochodu, ale on powinien mieć możliwość regulacji czułości.
Ja mam alarm od 2 lat i do tej pory wzbudził mi się tyko raz gdy podczas słonecznej pogody odpadł mi uchwyt z GPS-u
Po za tym można rozbrajać wyłącznie przestrzeń bagażnika, oraz wyłączać czujniki wewnętrzne podczas pozostawienia obiektu żywego wewnątrz auta.
Alarmy bardziej zaawansowane wyłączają szwankujący czujnik właśnie by nie generował fałszywych alarmówmwas pisze:Jedyna dla Ciebie sugestia na chwilę obecną, to wyczaić jaka czujka wyzwala alarm. Alarm powinien mieć to w opcjach, trzeba się tylko zaznajomić z jego dokumentacją
Nie wiem jakie masz czujniki zainstalowane w samochodzie. Czujniki otwarcia drzwi oraz czujnik mikrofalowy wewnątrz nie powinny wzbudzać się z powodu podmuchów wiatru. Może posiadasz czujnik wibracyjny który reaguje na wstrząsy samochodu, ale on powinien mieć możliwość regulacji czułości.
Ja mam alarm od 2 lat i do tej pory wzbudził mi się tyko raz gdy podczas słonecznej pogody odpadł mi uchwyt z GPS-u
Po za tym można rozbrajać wyłącznie przestrzeń bagażnika, oraz wyłączać czujniki wewnętrzne podczas pozostawienia obiektu żywego wewnątrz auta.
Henia ;-) red milano
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 cze 2011, 11:27
- Przebieg: 13000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Braniewo
JERY
"Może posiadasz czujnik wibracyjny który reaguje na wstrząsy samochodu, ale on powinien mieć możliwość regulacji czułości. " może wiesz jak to się reguluje, bądź wyłącza ???
Ewentualnie jak można rozpoznać, który szwankuje ??? Powtarzam mi wyję , gdy naprawdę jest wietrznie, --- wtedy się uruchamia.....
"Może posiadasz czujnik wibracyjny który reaguje na wstrząsy samochodu, ale on powinien mieć możliwość regulacji czułości. " może wiesz jak to się reguluje, bądź wyłącza ???
Ewentualnie jak można rozpoznać, który szwankuje ??? Powtarzam mi wyję , gdy naprawdę jest wietrznie, --- wtedy się uruchamia.....
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Tom, alarm miałem montowany przez salon (nie wiem, czy fabryczny). Jak mi się to działo, to auto było jeszcze na gwarancji, więc po prostu ASO mi to naprawiało, ale rozmiawiałem tam z elektrykiem, który właśnie mi podpowiedział takie rozwiązanie problemu w przyszłości. W tamtym przypadku wymienili mi czujnik na inny typ - wcześniej był taki wystający dzyndzel, który maska wciskała kedy się zamykała a zmienili na wyłącznik typu microswitch montowany bezpośrednio w zamku. W 100% pomogło.tom113 pisze:Tak za bardzo to nie wiem gdzie te czujki. Z przodu, pod machą ok. Może to i o niego chodzi. Wymieniałeś go czy jakoś czyściłeś????
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Dokładnie tak, ale u mnie i tak się tym nie sugerowali, tylko usłyszeli jakie są objawy, zobaczyli jaka jest czujka zamknięcia maski i od razu wiedzieli, że to będzie to Ale sprawdzałem te mignięcia diody, i rzeczywiście działają - wskazują która czujka odpaliła alarm - otwarcie drzwi, otwarcie bagażnika, otwarcie maski, ruch w środku itp.tom113 pisze:A skąd miałeś info , która czujka działała - dioda migająca ???
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 cze 2011, 11:27
- Przebieg: 13000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Braniewo
Wtam!!!!
Dziś to mnie mało szlag nie trafił....
Godz. 17.00 jadę w słońcu -- blachy nagrzane a ten sk.... alarm zaczął wyć , powtórzyło się jeszcze to dwa razy...
Ludziska patrzą a tu jeszcze 20-40 km/h max.
Dzwonie do ASO w Elblągu - Opowiadam o perypetiach, a tam łaskawie "jedynie na piątek, to zobaczymy". Ponadto stwierdził, że te czujki wibracyjne umieszczone są w słupkach (w tym samochodzie - w tym ASO zakładali alarm).
Być może jest tam jakiś alarm wibracyjny jak mówił Jery:
"Może posiadasz czujnik wibracyjny który reaguje na wstrząsy samochodu, ale on powinien mieć możliwość regulacji czułości. "
Poproszę ich, aby w ogóle jeśli taki jest wyłączyli to "gówno"--- jakby kto chciał go kraść to tak by się tym nie przejmował. Nawet niech cały alarm zastopują, i pozostawią centralny i będzie spokój.
Co do tej diody , o której mówił "mwas" to ja takowej nie posiadam - być może gdzieś jest, ale na pewno nie jak w Twoim "mwas".
Pozdrawiam.
Dziś to mnie mało szlag nie trafił....
Godz. 17.00 jadę w słońcu -- blachy nagrzane a ten sk.... alarm zaczął wyć , powtórzyło się jeszcze to dwa razy...
Ludziska patrzą a tu jeszcze 20-40 km/h max.
Dzwonie do ASO w Elblągu - Opowiadam o perypetiach, a tam łaskawie "jedynie na piątek, to zobaczymy". Ponadto stwierdził, że te czujki wibracyjne umieszczone są w słupkach (w tym samochodzie - w tym ASO zakładali alarm).
Być może jest tam jakiś alarm wibracyjny jak mówił Jery:
"Może posiadasz czujnik wibracyjny który reaguje na wstrząsy samochodu, ale on powinien mieć możliwość regulacji czułości. "
Poproszę ich, aby w ogóle jeśli taki jest wyłączyli to "gówno"--- jakby kto chciał go kraść to tak by się tym nie przejmował. Nawet niech cały alarm zastopują, i pozostawią centralny i będzie spokój.
Co do tej diody , o której mówił "mwas" to ja takowej nie posiadam - być może gdzieś jest, ale na pewno nie jak w Twoim "mwas".
Pozdrawiam.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
tom113, czyli mówisz, że alarm Ci się załączył W TRAKCIE JAZDY, kiedy silnik był odpalony ?? Jak tak, to niestety, ale masz coś popierdzielone z instalacją tego alarmu. Zobacz, czy nie masz opcji całkowitej deaktywacji systemu. Kiedyś było to rozwiązywane na zasadzie małego kluczyka, którym przekręcało się w centralce alarmu pod maską zamek. W nowszych alarmach zapewne jest to rozwiązywane poprzez przycisk sterujący. Niestety nie mam pojęcia jak masz ten alarm u siebie rozwiązany, ale gdzieś musisz mieć jakiś interfejs do niego Masz jakąś dokumentację od tego cuda ? Jakaś instrukcja ? Jak nie, to podjedź do fachmanów z ASO, bez umawiania się i ZARZĄDAJ od nich na miejscu o deaktywację systemu a na diagnozę usterki umów się na konkretny termin. Nic innego na chwilę obecną mi do głowy nie przychodzi
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 cze 2011, 11:27
- Przebieg: 13000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Braniewo
Co do dokumentacji to nie mam nic - jestem 2-gim właścicielem.
Jak już napisałem ASO potwierdziło , że go zakładało w tym pojeździe i umówiony jestem na piątek.
Wkurzyło mnie to, ale przyznam, że już raz mi to się przydarzyło (2-3 tygodnie temu), również po przejeździe przez jakąś nieznaczną dziurę.
Zobaczę za tydzień .... i chyba powiem jak radzisz, aby go zdezaktywowali i kwita...
Pa
Jak już napisałem ASO potwierdziło , że go zakładało w tym pojeździe i umówiony jestem na piątek.
Wkurzyło mnie to, ale przyznam, że już raz mi to się przydarzyło (2-3 tygodnie temu), również po przejeździe przez jakąś nieznaczną dziurę.
Zobaczę za tydzień .... i chyba powiem jak radzisz, aby go zdezaktywowali i kwita...
Pa
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
tom113, ja bymnie czekał tak długo, bo to jest cały tydzień udręki ! Pojechać od razu, zarządać natychmiastowej dezaktywacji systemu alarmowego do czasu diagnozy usterki i pojechać w umówionym terminie (piątek) na diagnozę ! Nie może też być tak, że masz założony alarm, ale jest nie aktywny, bo nie działa Mało tego - jak będziesz u nich, to poproś, żeby Ci pokazali, gdzie jest sterowanie alarmem i niech Ci dadzą jakąś dokumentację od niego, żebyś takie podstawowe czynności w przyszłości mógł robić sobie samtom113 pisze:umówiony jestem na piątek
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 1646
- Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
- Przebieg: 163000
- Silnik: 1.3 IMA
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Pniów
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 43 razy
Coś mi si wzdaje, że uszkodzona jest centralka. W autoalarmach nie ma lini 24h. Po wyłaczeniu alarmu (czyli podczas jazdy) nie powinien się wzbudzać do czasu uzbrojenia (czyli gdy wyjdziesz z samochodu i zamkniesz drzwi). Czujniki wibracyjne powinny być aktywne wyłącznie podczas parkowania pojazdu.
Henia ;-) red milano