Teraz jest 29 mar 2017, o 09:22


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 6 kwi 2015, o 12:10 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 wrz 2014, o 15:16
Posty: 624
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 35 razy
Robota super - godna pochwały i uznania , ale..........jeżeli takowe coś jest w multijetach,a jest bo mam to czy nie lepiej było kupić gotowe i zamontować.Miałem to w skodzie FABII ,kosztowało w salonie o ile pamiętam 120zł i montaż gratis.
Rację ma też helletic co do wyciszenia auta.Interesowałem się już tym tematem i efekt słyszalny odczuwalnie daje dopiero wyłożenie grodzi taką matą ale też i podłogi w bagażniku oraz pod tylnym siedzeniem.Jak ktoś nie wierzy to niech się przejedzie po autostradzie z położonym tylnym oparciem i wyjętym siedziskiem oraz oczywiście pustym bagażnikiem.Różnica jest kolosalna.

_________________
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   62000   Silnik:   1.3multijet 95KM   Rocznik:   2013    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 7 kwi 2015, o 09:24 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2011, o 17:17
Posty: 452
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 16 razy
Do pomiaru głośności są aplikacje na smartfony. Nawet jeśli niezbyt dokładne, to powinny wykazać różnicę.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   47000   Silnik:   1.4 T-Jet   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 7 kwi 2015, o 10:03 
Offline
Swój
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 22:36
Posty: 73
Lokalizacja: Augustów
Postawił Piwo : 5 razy
Otrzymał Piw: 22 razy
Dzięki, za informację, faktycznie, nie pomyślałem o takim pomiarze hałasu za pomocą aplikacji, a już patrzyłem ceny mierników, najtańszy 100zł, więc zakup nie wchodził w rachubę.

Już pobrałem taką aplikację "Miernik Dźwięku" za darmo jest ok, ewentualnie trzeba by skalibrować bo jest taka możliwość z urządzeniem profesjonalnym, ale i bez kalibracji różnicę hałasu wskaże.

Dziś w domu po pracy sprawdzę jaki hałas mam w samochodzie przy otwartej klapie silnika a potem zamkniętej, a następnie uzyskane dane przedstawię na forum.

_________________
http://www.ozonowanie.videozoo.pl


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   113200   Silnik:   1,4 77KM 8V + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 7 kwi 2015, o 10:32 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
Fiacik, można kupic ale cena napewno nie będzie w okolicach 100 zł :) do naszych limuzyn koszt np dywanika, wykładziny do wnętrza to 1500 zł :)

t-jet to ma, ale po 6 latach już jest w tak opłakanym stanie, że pewnie niedługo pójdzie na śmietnik

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 7 kwi 2015, o 19:07 
Offline
Swój
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 22:36
Posty: 73
Lokalizacja: Augustów
Postawił Piwo : 5 razy
Otrzymał Piw: 22 razy
Pomiar hałasu samochód Fiat Linea 1,4; 77KM; 8V + LPG, wykonany w garażu przy otwartych drzwiach, temp. na zewnątrz 7Co, maska silnika wygłuszona specjalną matą termoakustyczną, silnik na biegu jałowym 800obr/min, temp. 80Co.

Pomiaru dokonano darmową aplikacją na smartfona pobraną z Google play "Miernik Dźwięku Trila Droid" o czułości co 1db. (jest to program o ikonie - biały mikrofon na czerwonym tle)

WYNIKI:
Pomiar wykonany na zewnątrz samochodu obok drzwi kierowcy telefon trzymany w ręku, wszystkie drzwi zamknięte.
na zewnątrz samochodu, silnik wyłączony, maska zamknięta – 25-26db
na zewnątrz samochodu, silnik włączony, maska zamknięta – 42db
na zewnątrz samochodu, silnik włączony, maska otwarta – 43-44db

Pomiar wykonany wewnątrz samochodu telefon na siedzeniu pasażera, wszystkie drzwi zamknięte.
wewnątrz samochodu, silnik wyłączony, maska zamknięta – 24db
wewnątrz samochodu, silnik włączony, maska zamknięta – 35-36db
wewnątrz samochodu, silnik włączony, maska otwarta – 35-36db

Szkoda tylko, że nie mam wykonanego takiego samego pomiaru przy zamkniętej masce bez wygłuszenia, byłby wtedy pełny obraz jaka jest różnica hałasu.

Jeśli ktoś ma taki sam samochód jak mój i bez wygłuszonej maski (sama blacha), to niech dokona takich samych pomiarów i tu na forum umieści swoje wyniki, oczywiście wskazania mogą odbiegać od tych, bo trzeba by przynajmniej skalibrować oba urządzenia do takich samych wartości lub robić pomiaru tym samym miernikiem.

_________________
http://www.ozonowanie.videozoo.pl


Ostatnio edytowano 7 kwi 2015, o 20:15 przez ryszardo_, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   113200   Silnik:   1,4 77KM 8V + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 7 kwi 2015, o 19:22 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 16:17
Posty: 3718
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 245 razy
Otrzymał Piw: 347 razy
ryszardo_ napisał(a):
silnik na biegu jałowym 8000obr/min,


Wytnij jedno zero.

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   199000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 7 kwi 2015, o 19:53 
Offline
Prezes
Prezes
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2009, o 22:39
Posty: 3125
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo : 270 razy
Otrzymał Piw: 215 razy
ryszardo_ napisał(a):
Pomiar hałasu samochód Fiat Linea 1,4; 77KM; 8V + LPG, wykonany w garażu przy otwartych drzwiach, temp. na zewnątrz 7Co, maska silnika wygłuszona specjalną matą termoakustyczną, silnik na biegu jałowym 8000obr/min, temp. 80Co.

Pomiaru dokonano darmową aplikacją na smartfona pobraną z Google play "Miernik Dźwięku Trila Droid" o czułości co 1db. (jest to program o ikonie - biały mikrofon na czerwonym tle)

WYNIKI:
Pomiar wykonany na zewnątrz samochodu obok drzwi kierowcy telefon trzymany w ręku, wszystkie drzwi zamknięte.
na zewnątrz samochodu, silnik wyłączony, maska zamknięta – 25-26db
na zewnątrz samochodu, silnik włączony, maska zamknięta – 42db
na zewnątrz samochodu, silnik włączony, maska otwarta – 43-44db

Pomiar wykonany wewnątrz samochodu telefon na siedzeniu pasażera, wszystkie drzwi zamknięte.
wewnątrz samochodu, silnik wyłączony, maska zamknięta – 24db
wewnątrz samochodu, silnik włączony, maska zamknięta – 35-36db
wewnątrz samochodu, silnik włączony, maska otwarta – 35-36db

Szkoda tylko, że nie mam wykonanego takiego samego pomiaru przy zamkniętej masce bez wygłuszenia, byłby wtedy pełny obraz jaka jest różnica hałasu.

Jeśli ktoś ma taki sam samochód jak mój i bez wygłuszonej maski (sama blacha), to niech dokona takich samych pomiarów i tu na forum umieści swoje wyniki, oczywiście wskazania mogą odbiegać od tych, bo trzeba by przynajmniej skalibrować oba urządzenia do takich samych wartości lub robić pomiaru tym samym miernikiem.


Znaczy się że postęp jest :banan Gratulacje :)

_________________


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną
PostNapisane: 12 kwi 2015, o 23:55 
Offline
Swój
Swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 22:36
Posty: 73
Lokalizacja: Augustów
Postawił Piwo : 5 razy
Otrzymał Piw: 22 razy
Dziś miałem wypad poza miasto i przy okazji możliwość przetestowania samochodu w trasie z nowymi oponami i wygłuszoną maską, muszę powiedzieć, że byłem bardzo, ale to bardzo pozytywnie zaskoczony. Jakbym jechał nie swoim samochodem. :jazda

Jak wcześniej pisałem, że opony Bridgestone w tym roku zmieniłem na nowe letnie opony 195/55R16 87H DUNLOP SP SPORT BLURESPONSE + wygłuszenie maski, dało to dużo lepszy komfort cichej jazdy, co się przełożyło, że wcześniej podczas jazdy radia słuchałem, które było ustawione na głośności 7-9, a obecnie mogłem słuchać już nawet przy pozycji głośności 3-5 nawet przy prędkości 120km/h na drodze szybkiego ruchu. :banan

Podczas jazdy zrobiłem pomiar hałasu w samochodzie przy włączonym radiu głośność była ustawiona na pozycji 4, pogoda dobra 15Co, droga sucha, w samochodzie były 4 osoby.
Przy prędkości 80km/h pomiar wskazywał na 57-58dB
Przy prędkości 90km/h pomiar wskazywał na 58-59dB
Przy prędkości 100km/h pomiar wskazywał na 59-60dB
Przy prędkości 110km/h pomiar wskazywał na 60-61dB
Przy prędkości 120km/h pomiar wskazywał na 62-63dB

_________________
http://www.ozonowanie.videozoo.pl


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   113200   Silnik:   1,4 77KM 8V + LPG   Rocznik:   2007    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]