Które CB warte uwagi Waszym zdaniem?

Łatwiej do celu
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

mireks pisze:Pomaga trochę stłumienie czułości radia RF Gainem, ale muszę przyznać że nie mogę się do tego przyzwyczaić. Ciągle mam wrażenie, że coś mi umknie :)
mireks, mam dokładnie to samo, ale w poprzednim radyjku też tak było. Niestety, w zgiełku miasta ASQ w ogóle nie dawał sobie rady a ręczne ograniczenie skutkowało drastycznym oberżnięciem zasięgu, przez co opisywany przez Ciebie efekt tylko się potęgował. W Atenie, dzięki właśnie RF Gainowi zauważyłem, że można to sensownie wyregulować, ale nie ukrywam, że muszę jeszcze nabrać w tym wprawy, zwłaszcza, że mam bata prawie 1,5m a to potrafi ściągać :ink
Co do podświetlenia, to rzeczywiście, wymiana żaróweczki może być dość problematyczna zwłaszcza, że radio trzeba rozkręcić, a ja na swoje mam 2 lata gwarancji, więc trochę nie bardzo w tym okresie. Ale podejrzewam, że zastosowana żaróweczka to nic innego jak taka, jak podświetla nam środkową konsolę :luzak Poza tym właśnie pasuje mi kolor podświetlenia, bo komponuje się z resztą kokpitu (poprzednie radio podświetlało się w intensywnym, niebieskim kolorze, co powiem szczerze na dłuższą metę potrafiło być dość męczące).
Otwierania szyb na razie nie testowałem, ale nawet jeśli tak będzie, to nie powinno być to zbyt upierdliwe, bo ile w końcu trwa operacja otwarcia/zamknięcia okna :ink
Jak na razie jestem zadowolony, jak będzie dalej, zobaczymy. Radia używam dość rzadko, powiedziałbym sporadycznie, ale jak już używam, to chciałbym mieć w miarę komfort użytkowania. A jak będzie coś nie tak i mnie wkurzy, to najwyżej zacznę szukać czegoś lepszego, może tym razem z wyższej półki, coś jak ma pawe1_c... :pomysli Na razie nie ma co kombinować, tylko jeździć i używać :luzak Szerokości mobilki :jazda
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

dobra - dojrzałem do zakupu radyjka (raczej policjant mi pomógł :)). z waszych opinii wywnioskowałem że Atena to najkorzytsniejszy wybór.

czyli mam rozumieć że to to? klikklik - a może coś się zmieniło i w tym budżecie pojawiło się coś ciekawszego?

teraz antena. raczej będzie na bagażniku, także pomyślełem że ta byłaby ok? klikklik - i znowu: a może coś się zmieniło i w tym budżecie pojawiło się coś ciekawszego? a najlepiej jak byście cos doradzili z tego pierwszego sklepu, żeby przyszedł mi komplet.


poza tym montaż. chyba to nie żadna sztuka i sam sobie poradze? najbardziej interesuje mnie opcja Tomka i do niego prośba jak to jest tam zamontowane? w tym sklepie oferują opcję lutowania wtyku zapalniczki: ja raczej wolałbym inną opcję bo zapalniczka potzrbna mi do ładowarki telefonu czy tez nawigacji, a te rozdzielacze jakoiś mi się nie widzą. czy podłączenie do aku na stałe to dobra opcja? czy jak już to pod plus ze stacyjki?

przewód antenowy pewnie w progu i do bagażnika? czy on jest na tyle długi że starczy czy jakoś się go dokupuje/przykręca itd. ?

strojenie oczywiście w jakimś warsztacie po montażu.

wszytskie sugestie i rady mile widziane

[ Dodano: |21 Maj 2012|, o 10:25 ]
znalazłem w tym sklepie antenę Antena Sirio ML 145 (142 cm) - chyba byłaby ok?

[ Dodano: |21 Maj 2012|, o 10:27 ]
a i czy się da i jak to zrobic żeby przewód antenowy nie był "na stałe", tzn można go było rozpiąć i antenę np, przenieść do innego samochodu
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Post autor: adamson »

Za bardzo znawcą nie jestem, ale mam Atenę i działa OK, natomiast antenę Wilson Little Wil ( na magnesie na klapie)- przewód dość długi (ok 4,5-5 m) schowany w progu, ale przymierzam się do zmiany na łamaną, bo w momencie unoszenia klapy, antena trochę obciera o tylny słupek. Mam na oku taką : http://allegro.pl/oryginal-sirio-omega- ... 10983.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

dzieki. na jedno swoje pytanie tez znalazłem odpowiedź: Jasne , że można ale raczej odradzam taki zabieg. Lepiej wymienić na dłuższ. Kiedyś sprzedawca w sklepie mówił, że przyjechałdo nigo taki klient z łącoznym samodzilnie kablem i po pomiarze SWR spadł na 1.2-1.. więc to nie ma sensu.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

emmer, używam dokładnie takiego zestawu, który wymieniłeś :ink Z tym zastrzeżeniem, że moja antena to ML-145, ale nie President'a, a najprawdopodobniej Sirio. Powiem Ci tak: lubisz zaiwaniać z dość dużymi prędkościami, więc jakiej anteny byś nie brał, to bierz koniecznie z dużym magnesem (ML-145 taki właśnie ma), albo przeanalizuj montaż anteny na stałe - u mnie ta opcja odpada, a uchwyt radia mam zrobiony na patencie bodzioc :pivo - w każdej chwili mogę szybko radio założyć i ściągnąć, z wyłożeniem anteny z bagażnika włącznie :ink Z tego co pamiętam, to antena ma chyba coś ok 4m kabla. U mnie to wystarcza, ale Ty jak będziesz ciągnął kabelek w progach, to już może być gorzej. W każdej chwili można kabel od anteny wymienić na dłuższy, ale lepiej, żeby zrobił to ktoś, kto będzie wiedział co robi, bo bardzo łatwo tutaj o utratę parametrów anteny.
Taka długość bata jest fajna, ściąga niesamowicie, ale ma to też niestety swoje wady - właśnie dlatego, że ściąga wszystko, i w ruchu miejskim czasem trzeba ostro przycinać SQLa w radiu, bo są straszne szumy. Dodatkowo wszelkie ładowarki samochodowe do telefonów i nawigacji również potrafią ładnie posiać w najbliższym eterze - u siebie zauważyłem, że tak długa antena na klapie bagażnika jest strasznie podatna na zakłócenia przetwornic używanych w ładowarkach :oj
Co do przewodu zasilającego, to nie wiem co tam powypisywali na aukcji, ale u mnie w komplecie z radiem była od razu elegancko fabrycznie zrobiona wtyczka do gniazda zapalniczki wpinana na szybkozłączkę :luzak Ogólnie fajny zestawik, ale gdybym teraz się rozglądał za radiem, to chyba zastanowiłbym się nad M-Tech Legend II (dawniej był to Uniden 520, ale jego nie można już u nas używać, bo nie ma homologacji)
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

emmer pisze:czyli mam rozumieć że to to? klikklik - a może coś się zmieniło i w tym budżecie pojawiło się coś ciekawszego?
Bardzo dobre radio. Świetna relacja jakość cena, nie ma co przepłacać za inne marki, żeby tylko był bardziej treendy napis na radiu.
emmer pisze:poza tym montaż. chyba to nie żadna sztuka i sam sobie poradze? najbardziej interesuje mnie opcja Tomka i do niego prośba jak to jest tam zamontowane? w tym sklepie oferują opcję lutowania wtyku zapalniczki: ja raczej wolałbym inną opcję bo zapalniczka potzrbna mi do ładowarki telefonu czy tez nawigacji, a te rozdzielacze jakoiś mi się nie widzą. czy podłączenie do aku na stałe to dobra opcja? czy jak już to pod plus ze stacyjki?
Ja ma podłączone bezpośrednio pod akumulator. Kabelki idą tamtędy, co Twoje do wzmacniacza.
przewód antenowy pewnie w progu i do bagażnika? czy on jest na tyle długi że starczy czy jakoś się go dokupuje/przykręca itd. ?
Różne anteny mają różną długość kabla. Lina jest dość długim autem, i ciężko będzie żeby oryginalny kabel od anteny starczył aż do bagażnika. Można dokupić przedłużkę kabla antenowego.
emmer pisze:znalazłem w tym sklepie antenę Antena Sirio ML 145 (142 cm) - chyba byłaby ok?
Moim zdaniem każda antena Sirio będzie dobra. Na Presidenta szkoda pieniędzy. Długość anteny musisz sam wybrać jaka Ci będzie pasowała. Antena 1,5 metra czyli typowe ML ma już dobre osiągi, ale moim zdaniem, jako typowy antymisiek z powodzeniem sprawdzi się metrówka. Taki złoty środek.
a i czy się da i jak to zrobic żeby przewód antenowy nie był "na stałe", tzn można go było rozpiąć i antenę np, przenieść do innego samochodu
Ja mam na kablu antenowym przylutowaną beczkę do łączenia/rozłączenia go. Nie miałem nigdy z tego powodu żadnych problemów z ustawieniem SWR.

Antena zaproponowana przez adamsona, to też solidny produkt.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

emmer pisze:dzieki. na jedno swoje pytanie tez znalazłem odpowiedź: Jasne , że można ale raczej odradzam taki zabieg. Lepiej wymienić na dłuższ. Kiedyś sprzedawca w sklepie mówił, że przyjechałdo nigo taki klient z łącoznym samodzilnie kablem i po pomiarze SWR spadł na 1.2-1.. więc to nie ma sensu.
emmer, zazwyczaj długość kabla jest wystarczająca aby przeciągnąć go przez zały samochód i jeszcze zostanie Ci trochę zapasu. Ale jeśli zamierzasz upchnąć kabel w szczelinach pod progami, to może Ci go zabraknąć. Samodzielne przedłużenie kabla dobrze jest zrobić tylko z pomocą specjalnych złączek (powszechnie stosowane są tzw. UC-1 - takie ma wyjście radio). Stracisz odrobinę na mocy odbieranego sygnału - jak na każdej złączce - ale za to będziesz mieć połączenie o oporności falowej /nie elektrycznej!/ 50 omów, co ma bardzo istotne znaczenie dla nadajnika. Najważniejsze jest, aby połączenie zachowało charakter koncentryczny czyli współosiowy. Sztukowanie kabelków zostaw majsterkowiczom z przyrządem pomiarowym. Wymiana całego kabla do anteny może być nieco kłopotliwa, bo zazwyczaj antena jest nierozbieralna.

Są dwie szkoły co do sztukowania albo przycinania kabla. Jedna mówi, ze długość ma znaczenie, inna że wręcz przeciwnie - żadnego znaczenia nie ma. Z dwojga złego lepiej sobie dosztukować brakujący odcinek metodą taką jak napisałem wcześniej niż lutować coś na kolanie.

Ważne jest, aby kabel nie był zwinięty w motek, pętelkę, nie był zagięty w ostrą pętlę 360 st. jak spinacz biurowy, bo może stracić swoje parametry przesyłowe. Kolejna sprawa, to dopasowanie anteny do samochodu. Najlepiej stawiać antenę na dachu, co jest intuicyjne i oczywiste. Montaż na klapie bagażnika lub gdzieś z boku pogarsza parametry nadawcze i odbiorcze. Dla anteny istotne znaczenie ma powierzchnia, na której jest zamontowana. Im jest ona mniejsza i bardziej skomplikowana (np. bagażnik), tym mniej skutecznie będzie pracować antena. Ostatnia sprawa to dopasowanie anteny do samochodu. Bez przyrządu tego sam nie zrobisz. Lepiej jest pojechać do serwisu CB i za 20 zeta zrobią Ci to konkretnie. Montowanie anteny na stałe w karoserii jest bez sensu. Nic nie zyskasz poza dziurą w dachu lub w najlepszymm razie szpecącym uchwytem na krawędzi klapy bagażnika. Wyciągnięcie dzięki temu łączności na 1 km więcej jest moim zdanie nie warte zachodu. Podstawa magnesowa w zupełności załatwia sprawę.

Jedną antenę dopasowuje się do jednego samochodu i w zasadzie przenoszenie anten nie powinno mieć miejsca ponieważ na innym aucie może ona gorzej pracować. Osobiście bym to olał i po prostu sprawdziłbym jak działa. Jeśli będzie to dach innego samochodu osobowego, to odstępstwo będzie niewielkie. Gdy wrzucisz anteną na busa lub ciężarówkę, to może być znacznie gorzej. Mogą Cię wtedy słabiej słyszeć. Wszystko zależy od tego czy chesz dużo rozmawiać przez radio. Jeśli bęziesz głównie słuchać, to w zasadzie będziesz mieć zawsze dobry odbiór.

Są dwa rodzaje anten - strojone przez przycinanie długości i strojone za pomocą specjalnych pierścieni na uchwycie pręta. Ten drugi rodzaj można łatwo zaadoptować do innego samochodu ponieważ stroją się jak nowe. Są to anteny uniwersalne tj. wielokrotnego użytku, ale i tak trzeba je dostrajać do konkretnego auta. Nie będziesz jej musiał sprzedawać z samochodem :)

Cena anteny, którą wybrałeś (ok. 220 zł) powinna Ci zagwarantować jej dobre działanie, dobre i łatwe strojenie. Nie wiem czy ten konkretnie typ jest dobry, bo czasem jedna antena ma skrajne opinie. Jednak dobrze jest się kierować ceną. Na antenie nie ma sensu oszczędzać. Łakomienie się na tanią jatkę jest błędem. Solidniej wykonana bęzie lepiej uodporniona na wilgoć.

Atena jest dobrym radyjkiem, ale w ruchu miejskim bywa z nią różnie. Gdy naraz chce rozmawiać 7 osób z różnych części miasta, to nie ma bata, że Ci nie zaszumi. Pytanie czy inne radia też tak pracują - tego nie wiem, ale czasem słychać irytyację ludzi na kocioł w eterze więc to chyba powszechne zjawisko. W trasie będziesz zadowolony. Można jedynie narzekać na zbyt słabą głośność w głośniku, ale w t-jecie to raczej cicho jest? :)
Inną sprawą jest, że Atena ma świetne filttry antydieslowe, a te silniki potrafią zabić każde radio. Tylko nieliczne przechodzą test. U mnie Atena zdała egzamin już drugi raz :ink Silniki benzynowe mniej zakłócają eter więc u Ciebie wybór radia innego niż atena nie będzie zadnym problemem.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

dzieki serdeczne wszystkim.

podjade najpierw do warsztatu gdzie zajmują sie montażem cb. zobaczymy ile oni zaśpiewja i za co
mireks pisze:ale w t-jecie to raczej cicho jest
- to zalezy ile jest akurat na szafie :)
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

emmer pisze:dzieki serdeczne wszystkim.

podjade najpierw do warsztatu gdzie zajmują sie montażem cb. zobaczymy ile oni zaśpiewja i za co
mireks pisze:ale w t-jecie to raczej cicho jest
- to zalezy ile jest akurat na szafie :)
Dodam jeszcze, że kupowanie anten bardzo długich nie ma sensu. Na ruchliwych trasach jest teraz tak dużo jeżdzących radyjek, że zawsze usłyszysz co się dzieje na 5-10 km. przed Tobą. Poza tym wszyscy przekazują sobie ciekawe informację na którym kilometrze trasy można się czegoś spodziewać. Często już 100-150 km wcześniej wiadomo, że coś się dzieje. Jak wspomniał Tomek antena 1m spokojnie daje radę, a 1,5m to raczej maksimum jak na obecne czasy. Antena, która zbyt dużo słyszy też nie jest dobra, bo w mieście będziesz mieć Saigon w radiu.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: alvaro »

Panowie, bardzo spodobała mi się ta antena Sirio Omega 27 MAG prezentowna na zdjęciu przez użytkownika adamson. Raz że łamana, dwa metrowa, trzy - atrakcyjna cena.... Może ktoś się wypowie na jej temat? Radyjko do tego oczywiście Atena :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

alvaro pisze:Może ktoś się wypowie na jej temat?
Każda Sirio jest warta swojej ceny, i dobrze się sprawdza.
Każdy oryginalny produkt tej marki będzie dobry.
Włoska antena na włoskim aucie - piękna sprawa :)
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Nie każde Sirio jest warte swojej ceny. Anteny te, generalnie są bardo dobrze zaprojektowane i co najmniej dobrze wykonane. Od lat "słabym punktem" są podstawy magnesowe, a konkretnie sposób mocowania kabla. Zwyczajnie często się wyrywa... Co do długości... 1 metr, to rozsądne minimum, półtora to w sam raz, a dwa to frajda z używania radia. Tłumacze dlaczego... radio musi mieć RFG. Kupowanie kastrata jest błędem. Dzięki tej funkcji, możemy płynnie dostosować czułość radia do aktualnych warunków jego pracy (ilości stacji na danym terenie). Odbiór z satysfakcjonującej nas odległości zapewni nam metrowej długości antena, ale zasięg nadawania oprócz kilku innych rzeczy zależy od długości. Dlatego taki, a nie inny ich podział...
Oczywiście każdy z nas ma inne priorytety i inną motywację, ale ze opierając się na swoim doświadczeniu w tej dziedzinie (choć dziś, sam używam krótszej) polecam anteny serii ML i raczej Midlanda niż Sirio (większa podstawa, silniejszy magnes, dłuższy bat), lepsze wykonanie mechaniczne całości.
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

dobra. zamówienie poszło na Lafayette Atena + Wilson Little Wil (98 cm). dokupiłem zestaw do strojenia i spróbuję się pobawić sam.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

emmer pisze:zamówienie poszło na Lafayette Atena + Wilson Little Wil (98 cm).
No i super. Jeździłem dość długo z Wilsonem. Ty też będziesz zadowolony.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

mój zestaw już w samochodzie. na razie radyjko leży na siedzeniu pasażera i czeka na montaż na stałe. wszystko zestrojone i ładnie hula. samochód emituje niewielkie zakłócenia, nawigacja pentagram ogromne. wszystko do poprawienia tylko potrzeba trochę czasu


Tomek, do czego w tym miejscu u ciebie masz przykręcone radyjko. jutro spróbuję podejśc do tematu, ale nie pamiętam co tam siedzi i do czego się przyczepić.
ODPOWIEDZ