Zagadka brakujących tweeterów
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 105 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
Coraz częściej zaczynam myśleć o lepszym nagłośnieniu, myślałem o wyciszeniu dziwi, lepsze maty są drogie , z drugiej strony w naszych autkach nie jest tak źle, drzwi mamy wyciszone pianką fabrycznie, nie jest to taki efekt jak przy macie ale zawsze coś, natomiast jeżeli macie w zamiarze wyciszyć drzwi zróbcie to z głową, jeżeli auto będzie źle wyciszone a damy dużej mocy głośniki to może nam szyba pęknąć w drzwiach, w wczoraj rozmawiałem ze specem w tych sprawach. Mam dylemat który myślę po przeanalizowaniu rozwieję,czyli na pewno wzmacniacz kupię, myślę że dwukanałowy wystarczy i teraz Panowie czy do tego skrzynię to już na razie wymiana głośników by odpadła ze względu na brak kasy, czy rezygnacja ze skrzyni a zamiast niej lepsze głośniki z tweeterami, nie pamiętam nazwy tych głośników ale to już takie głośniki że nie trzeba skrzyni basowej bo to tak naprawdę o te basy się rozchodzi. I teraz koszt wzmacniacza oraz tych głośników to 1200 zł. gdzie przy skrzyni ze wzmacniaczem koszt by był, wzmacniacz w granicach 300, 350 zł. oraz skrzynię już od 350 zł. wzwyż. W każdyM razie taka przyjemność około 1000 i więcej. Niżej kilka fotek jak jak to u nas jest zrobione, fabryczny głośnik z tweeterem. Bym zapomniał w temacie się przewinęły szybko złączki, ktoś napisał że koszt szybko złączki to 25-30 zł. nie wiem jakiego rodzaju te szybko złączki, dzisiaj kupiłem cztery takie złączki koszt jednej to 0,50 groszy, jeśli ktoś będzie chciał zobaczyć tą szybko złaczkę to mogę jej foto zamieścić
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sympatyk forum :-)
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 105 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
jak by człowiek nie był ograniczony kasowo problemu bym nie miał, jest tyle fajnych rzeczy ale cóż. Ja sobie tak myślę że zainwestuję jednak w dobre głośniki cena około 850 zł. komplet i już mi skrzynia odpadnie bo nie będzie potrzebna.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2011, 1:20 przez cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Sympatyk forum :-)
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
To że China to pół biedy i nie chcę komentować.pawe1_c pisze:to mi się od razu rzuciło w oczy ale nie zawsze co Chińskie jest złejay_21 pisze:"MADE IN CHINA"
Gorsze jest za to fabryczne usytuowanie tych tweeterów.
Nawet dobry firmowy tweeter nie ma prawa zagrać w tym miejscu na miarę swoich możliwości, czyli dobrze.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
uwaga: moja opinia. to zależy kto co lubi. ja na twoim miejscu zrobiłbym tak: inwestycja we wzmak i skrzynia. jak wcześniej było wspomianne nasze głośniczki aż tak żle nie grają, więc bas z bagażnika ładnie by to uzupełniał. a w dalszej perspektywie wymiana głośników. koszt to tak jak przewidywałeś. mi wzmacniacz udało się wyrwać w media na promocji za 250 zł jakieś póltora roku temu. dwukanałowy śmiało do skrzyni wystarczy (najlepiej jakby miał możliwość mostkowania).
do mnie jakoś nie przemawia dobry bas z drzwi. skoro nie zamierzasz jeszcze do tego ingerować w wygłuszenie, to będziesz miał skrzypienie plastkiów, drżenie, dzwonienie blach itp.
do mnie jakoś nie przemawia dobry bas z drzwi. skoro nie zamierzasz jeszcze do tego ingerować w wygłuszenie, to będziesz miał skrzypienie plastkiów, drżenie, dzwonienie blach itp.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Zrobienie drzwi to naprawdę sporo pracy i dość duże koszty.
Do tego żeby był dobry efekt, trzeba to zrobić kompleksowo, nie rezygnując z żadnego elementu układanki.
1. Wygłuszenie drzwi- bez tego nawet najlepsze głośniki nie zagrają tak jakby mogły, a do tego niewiele lepiej niż fabryczne.
2. Wymiana kabli- kupić dobre głośniki i podłączyć je do fabrycznej instalacji uważam za raczej kiepski pomysł. trzeba się zatem bawić drutami, a co najgorsze kombinować w złączkach w drzwiach.
3. Tweetery- miejsce ich montażu jest fabrycznie kiepskie. Najlepszym wyjściem było by przeniesienie ich na słupki. Oczywiście można je kowalskim sposobem przykręcić śrubką, ale żeby było to estetyczne najlepszym wyjściem było by przemodelować słupki. Jeżeli ktoś potrafi się bawić żywicą i szpachlą to jest w domu, a ten kto nie potrafi lub nie czuje się na siłach niestety musi za to zapłacić. Koszt zrobienia słupka to ok. 120zł na stronę.
4. Rzecz najważniejsza to dobór głośników- trzeba się nad tym poważnie zastanowić, oraz odpowiedzieć na parę pytań.
a) czy będą grały pod samym radiem?
b) czy będą grały pod wzmakiem?
Kupować głośniki z wyższej lub nawet ze średniej półki, o dużej mocy, i podłączenie ich pod samo radio jest złym pomysłem, bo różnica między nimi a fabrycznymi papierzakami będzie prawie niezauważalna.
Ja w swoich przemyśleniach założyłem sobie że głośniki z przodu miały by grać pod samym radiem, a do tego koniecznie fabrycznym radiem. Taki kaprys mam i już
Oczywiście można kupić przyzwoite głośniki ze średniej półki które zagrają pod samym radiem. Trzeba tylko przestudiować parametry i nie przesadzić z ich mocą (oczywiście RMS a nie maxymalną), bo wyłożymy wiele worków złota a efektu oczekiwanego nie będzie.
Zastanawiałem się nad Hertz DSK165, lub też Helix z serii Dark Blue.
Oba te zestawy mają moc ok. 50 W RMS, i zagrają pod samym radiem. Ceny też są niezłe (tzn. na akceptowalnym poziomie).
Po przestudiowaniu różnych opinii, dowiedziałem się że Hertze mają dość "ostre" wysokie tony, dlatego moim wyborem byłyby Helixy, tym bardziej że... miałem już ten zestaw w Pandzie i byłem z nich naprawdę zadowolony, więc nie ma co kombinować.
Helixy gorąco polecam.
Skrobię tego posta tak trochę na raty, i sam się już nieco pogubiłem
W każdym razie kontekst jest taki że dylematy są
Potraktujcie moje wypociny jako luźne przemyślenia, a nie broń boże jako poradnik co i jak żeby było dobrze.
Jeszcze raz moja poprzednia Panda...
Było to autko full bida, więc bez kompromisów mogłem sobie zbudować audio od podstaw.
Były więc wygłuszone drzwi, dystanse głośnikowe MDF, głośniki zestaw odseparowany Helix DB ze zwrotnicami (tweetery niestety w fabrycznych miejscach przy klamkach ) w przednich drzwiach, oraz Helix DB współosiowy w tylnych drzwiach. Napędzało te głośniki radio Blaupunkt LONDON MP35, bez żadnego dodatkowego wzmacniacza.
No i kable.. nie tam żadne firmowe, ale kupowane w sklepie z elektroniką na metry, miękkie i grube. Nie ciągnąłem po samochodzie kabli które były w zestawie z głośnikami, bo gdy je ujrzałem po otwarciu pudełek, to jakoś nie wzbudziły mego zaufania. Druga sprawa to to że przy zmianie okablowania mogłem sobie zwrotnice w aucie umieścić tam gdzie chciałem, a nie tam gdzie starczało przewodu
No i zasilanie bezpośrednio z akumulatora również na grubych kablach.
Narobiłem się przy tym ale byłem bardzo zadowolony z całościowego efektu.
Niejedna osoba dziwiła się jakie ekstra nagłośnienie w Pandżitsu
Basu było pod dostatkiem, a nie było żadnej skrzynki w bagażniku.
Podsumowując; gdybym zrobił tak samo w Linei, byłbym usatysfakcjonowany i nic więcej nie było by mi potrzebne, alee... jak sobie przypomnę to mozolne rzeźbienie tego wszystkiego, czas, nerwy, a do tego jestem strasznym dłubkiem, i jak coś robię to z reguły schodzi mi z tym dłużej niż innej statystycznej osobie. To wszystko przez to że jak się za coś biorę to staram się to robić dokładnie.
Tak że dylematy są...
Sam nie wiem jaką drogą pójść, czy bawić się z drzwiami i przodem, czy iść na łatwiznę i wstawić skrzynię w bagażnik.
Jednego dnia bardziej pasuje mi jedna opcja, innego dnia mam przekonanie że druga opcja będzie właściwsza.
Upss.. trochę się rozpisałem..
Pozdrawiam i knuję dalej sam..
Do tego żeby był dobry efekt, trzeba to zrobić kompleksowo, nie rezygnując z żadnego elementu układanki.
1. Wygłuszenie drzwi- bez tego nawet najlepsze głośniki nie zagrają tak jakby mogły, a do tego niewiele lepiej niż fabryczne.
2. Wymiana kabli- kupić dobre głośniki i podłączyć je do fabrycznej instalacji uważam za raczej kiepski pomysł. trzeba się zatem bawić drutami, a co najgorsze kombinować w złączkach w drzwiach.
3. Tweetery- miejsce ich montażu jest fabrycznie kiepskie. Najlepszym wyjściem było by przeniesienie ich na słupki. Oczywiście można je kowalskim sposobem przykręcić śrubką, ale żeby było to estetyczne najlepszym wyjściem było by przemodelować słupki. Jeżeli ktoś potrafi się bawić żywicą i szpachlą to jest w domu, a ten kto nie potrafi lub nie czuje się na siłach niestety musi za to zapłacić. Koszt zrobienia słupka to ok. 120zł na stronę.
4. Rzecz najważniejsza to dobór głośników- trzeba się nad tym poważnie zastanowić, oraz odpowiedzieć na parę pytań.
a) czy będą grały pod samym radiem?
b) czy będą grały pod wzmakiem?
Kupować głośniki z wyższej lub nawet ze średniej półki, o dużej mocy, i podłączenie ich pod samo radio jest złym pomysłem, bo różnica między nimi a fabrycznymi papierzakami będzie prawie niezauważalna.
Ja w swoich przemyśleniach założyłem sobie że głośniki z przodu miały by grać pod samym radiem, a do tego koniecznie fabrycznym radiem. Taki kaprys mam i już
Oczywiście można kupić przyzwoite głośniki ze średniej półki które zagrają pod samym radiem. Trzeba tylko przestudiować parametry i nie przesadzić z ich mocą (oczywiście RMS a nie maxymalną), bo wyłożymy wiele worków złota a efektu oczekiwanego nie będzie.
Zastanawiałem się nad Hertz DSK165, lub też Helix z serii Dark Blue.
Oba te zestawy mają moc ok. 50 W RMS, i zagrają pod samym radiem. Ceny też są niezłe (tzn. na akceptowalnym poziomie).
Po przestudiowaniu różnych opinii, dowiedziałem się że Hertze mają dość "ostre" wysokie tony, dlatego moim wyborem byłyby Helixy, tym bardziej że... miałem już ten zestaw w Pandzie i byłem z nich naprawdę zadowolony, więc nie ma co kombinować.
Helixy gorąco polecam.
Skrobię tego posta tak trochę na raty, i sam się już nieco pogubiłem
W każdym razie kontekst jest taki że dylematy są
Potraktujcie moje wypociny jako luźne przemyślenia, a nie broń boże jako poradnik co i jak żeby było dobrze.
Jeszcze raz moja poprzednia Panda...
Było to autko full bida, więc bez kompromisów mogłem sobie zbudować audio od podstaw.
Były więc wygłuszone drzwi, dystanse głośnikowe MDF, głośniki zestaw odseparowany Helix DB ze zwrotnicami (tweetery niestety w fabrycznych miejscach przy klamkach ) w przednich drzwiach, oraz Helix DB współosiowy w tylnych drzwiach. Napędzało te głośniki radio Blaupunkt LONDON MP35, bez żadnego dodatkowego wzmacniacza.
No i kable.. nie tam żadne firmowe, ale kupowane w sklepie z elektroniką na metry, miękkie i grube. Nie ciągnąłem po samochodzie kabli które były w zestawie z głośnikami, bo gdy je ujrzałem po otwarciu pudełek, to jakoś nie wzbudziły mego zaufania. Druga sprawa to to że przy zmianie okablowania mogłem sobie zwrotnice w aucie umieścić tam gdzie chciałem, a nie tam gdzie starczało przewodu
No i zasilanie bezpośrednio z akumulatora również na grubych kablach.
Narobiłem się przy tym ale byłem bardzo zadowolony z całościowego efektu.
Niejedna osoba dziwiła się jakie ekstra nagłośnienie w Pandżitsu
Basu było pod dostatkiem, a nie było żadnej skrzynki w bagażniku.
Podsumowując; gdybym zrobił tak samo w Linei, byłbym usatysfakcjonowany i nic więcej nie było by mi potrzebne, alee... jak sobie przypomnę to mozolne rzeźbienie tego wszystkiego, czas, nerwy, a do tego jestem strasznym dłubkiem, i jak coś robię to z reguły schodzi mi z tym dłużej niż innej statystycznej osobie. To wszystko przez to że jak się za coś biorę to staram się to robić dokładnie.
Tak że dylematy są...
Sam nie wiem jaką drogą pójść, czy bawić się z drzwiami i przodem, czy iść na łatwiznę i wstawić skrzynię w bagażnik.
Jednego dnia bardziej pasuje mi jedna opcja, innego dnia mam przekonanie że druga opcja będzie właściwsza.
Upss.. trochę się rozpisałem..
Pozdrawiam i knuję dalej sam..
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: Zagadka brakujących tweeterów
pełnozakresowe 20 calowe, obowiazkowo na dystansach 110 mm, minimalnie 800W (RMS) ale spoko fabryczne radio uciągnie
Kolejny nabijacz postów? Szukajka na forum wyzionęła ducha?
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat