Strona 1 z 1

Pytanie o radio fabryczne

: 16 paź 2018, 8:29
autor: Jarosuaf
Szukałem we wszystkich tematach, ale informacji nie znalazłem, zatem:

Jak zachowa się działające radio fabryczne (Blaupunkt z CD, z CANem) z Linei, po podłączeniu go np. na stole tylko do zasilania +12V?
Czy na wyświetlaczu cokolwiek się wyświetli? Jakiś komunikat o kodzie lub CANie? Czy wyświetlacz w ogóle się podświetli?

Moje fabryczne radio "zgasło" w trakcie używania podczas jazdy, jest ciemne i nic nie reaguje, nie działa. Nie wiem czy to coś z nim czy może CAN nie wysyła sygnałów/kodu do obudzenia go. Napięcie +12V we wtyczce mam.

Re: Pytanie o radio fabryczne

: 16 paź 2018, 8:34
autor: mwas
Radio powinno się odpalić, a przynajmniej wyświetlić cokolwiek na wyświetlaczu. Twoje radio nie reaguje w ogóle na nic ? Nawet podświetlenie przycisków się nie włącza ? Dźwięku również brak ?

Re: Pytanie o radio fabryczne

: 16 paź 2018, 9:00
autor: Jarosuaf
Dokładnie, po podaniu zasilania jest ciemne i martwe, nic nie gra.
Czyli padło raczej coś w nim, a nie w instalacji auta.

Re: Pytanie o radio fabryczne

: 16 paź 2018, 9:49
autor: mwas
Raczej coś w samym radiu i to zapewne coś w układzie zasilania :ink Warto byłoby je otworzyć i zerknąć, ale tutaj wymagane już nieco wiedzy o elektronice :ink

Re: Pytanie o radio fabryczne

: 16 paź 2018, 17:36
autor: zibi186
Panowie , moim zdaniem w pierwszej kolejności bezpieczniki 😃 nie pamiętam. juz czy u nas też, ale często występuje też bezpiecznik przy kostce z tyłu radia . jeśli one będą ok sprawdził bym napięcie zasilające i podtrzymujące oraz przewód masowy w kostce zasilania . tak myślę 😃

Re: Pytanie o radio fabryczne

: 17 paź 2018, 9:28
autor: leszek1234
Właśnie, czy jest minus (napisałeś tylko, że jest +12V).

Re: Pytanie o radio fabryczne

: 18 paź 2018, 18:42
autor: Kornel
to raczej bezpiecznik

Re: Pytanie o radio fabryczne

: 04 lis 2018, 14:16
autor: karollino
Tak zibi radio jest zabezpieczone dwoma bezpiecznikami: 10A bezpośrednio przy radiu (niestety trzeba wytargać radio żeby go sprawdzić) i drugi (nie pamiętam amperażu) w skrzynce przy lewym kolanie kierowcy. Mi jak się zrobiło zwarcie to poszły oba.

BTW: widać zmianę pokoleniową i dużo Linek trafiło do nowych właścicieli. Niestety, Ci wpadają pod radę na forum jak po ogien i zachowują się gorzej jak w domu publicznym po pijaku. Nawet napiwku nie zostawią za przysługę, o "dziękuję" szkoda gadać...