Witam,
Nie znalazłem tej informacji na forum więc wrzucam zapytanie. Czy ktoś mógłby opisać jaka jest konfiguracja przedniego audio w Lince? Wiem jakie głośniki są i gdzie. Chodzi o wiecej szczegółów - jak są podłączone? Czy jest zwrotnica a jeżeli tak to gdzie? Czy tweetery można zastąpić w łatwy sposób jakimis innymi np. Hertza albo Alpine? Jak sie je montuje? Czy wymaga to przeróbek?
Pytam wcześniej zanim rozbiore drzwi i bedzie jakiś"siurprajz". Może na coś trzeba zwrócić uwagę przy kupnie np odpowiedniej wysokości dystans do głośnika 165? O tym już było ale podaje jako przykład.
Z góry dziękuję.
Konfiguracja przednich głosników
- Messonline
- klubowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:20
- Przebieg: 197000
- Silnik: 1,3 16v MJ 90KM
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Konfiguracja przednich głosników
Nie ma zwrotnicy. W fabryczny tweeter jest wbudowany kondensatorek.Czy jest zwrotnica a jeżeli tak to gdzie?
Wszystko zależy od ich wielkości, oraz dodatkowych elementów montażowych.Czy tweetery można zastąpić w łatwy sposób jakimis innymi np. Hertza albo Alpine?
Fabryczne na wcisk w zatrzaski.Jak sie je montuje?
Chyba każdy inny tweeter będzie wymagał przeróbek. Więc skoro tak, to lepiej od razu przenieść je na słupki.Czy wymaga to przeróbek?
Zwykły dystans (najlepiej z MDFu) od Grande Punto, Ducato, Opel Astra H, Corsa D...Pytam wcześniej zanim rozbiore drzwi i bedzie jakiś"siurprajz". Może na coś trzeba zwrócić uwagę przy kupnie np odpowiedniej wysokości dystans do głośnika 165? O tym już było ale podaje jako przykład.
Fabryczne głośniki są przynitowane, potrzebna jest wiertara. Poza tym więcej niespodzianek nie ma.
- Messonline
- klubowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:20
- Przebieg: 197000
- Silnik: 1,3 16v MJ 90KM
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Konfiguracja przednich głosników
Dzięki Tomek. Czekałem na coś takiego. W sprzedaży dostępne są zestawy ze zwrotnicą lub bez. Nie chce wyciągać żadnych dodatkowych elementów nad deske - musi wyglądac maksymalnie fabrycznie. Jak sie nie uda niczego dopasować to tweeter zostawie oryginalny. O co chodzi z tym zmodyfikowanym tweeterem? Helletic pisał jedynie, że mozna bez obaw wymienić dolny głośnik i- podpięcie nowego 1:1. Po czym poznać, czy ten lub inny tweeter mogę tak podłączyć?
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Konfiguracja przednich głosników
Fabryczny tweeter jest ... słaby.
Skoro się upierasz aby nowy tweeter montować w fabryczne miejsce, to ewentualnie nożyk, pilnik, coś tam podłubać i zawsze się jakoś to wpasuje... a ostatecznie to nawet wkleić to można.
Kup jakiś zestaw odseparowany z wooferem, tweeterm, z zwrotnicą (takie zestawy bez zwrotnic mają po prostu kondensatory na kablach, czyli podobnie jak fabryczny tweeter). Kabelka który idzie do fabrycznego tweetera nie wykorzystuj do niczego, całość zestawu podepnij do kabli od głośnika 165mm, i potem rozejście sygnału na woofer i tweeter.
Skoro się upierasz aby nowy tweeter montować w fabryczne miejsce, to ewentualnie nożyk, pilnik, coś tam podłubać i zawsze się jakoś to wpasuje... a ostatecznie to nawet wkleić to można.
Kup jakiś zestaw odseparowany z wooferem, tweeterm, z zwrotnicą (takie zestawy bez zwrotnic mają po prostu kondensatory na kablach, czyli podobnie jak fabryczny tweeter). Kabelka który idzie do fabrycznego tweetera nie wykorzystuj do niczego, całość zestawu podepnij do kabli od głośnika 165mm, i potem rozejście sygnału na woofer i tweeter.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Konfiguracja przednich głosników
chyba żeby wcisąć inny gwizdek w miejsce fabrycznego to za dużo rzeźbienia. na wysokości kolana to co byś nie wsadził to za dużej różnicy nie będzie. według mnie dwa wyjścia:
1. kupujesz komplet czyli głośniki+zwrotnica+gwizdki, które idą na słupek
2. kupujesz same głośniki i metodą "wytnij - wklej" montujesz w drzwi. reszta zostaje
oczywiście zmiana rozmiary głośnika = dystanse
1. kupujesz komplet czyli głośniki+zwrotnica+gwizdki, które idą na słupek
2. kupujesz same głośniki i metodą "wytnij - wklej" montujesz w drzwi. reszta zostaje
oczywiście zmiana rozmiary głośnika = dystanse
- mwas
- Prezes
- Posty: 6943
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 945 razy
- Kontakt:
Re: Konfiguracja przednich głosników
Dystanse są polecane nawet i bez zmiany rozmiarów głośnika W dystansie chodzi o to, żeby drgania głośnika nie przenosiły się bezpośrednio na poszycie drzwi, żeby głośnik był na sztywno zamontowany do blachy
Messonline, koledzy dobrze radzą - niestety umiejscowienie tweeterów w naszych autach to jakieś totalne nieporozumienie. Jeśli już chcesz poprawiać fabryczne audio, to na prawdę zastanów się nad przeniesieniem tweeterów na słupki - tak, żeby były one mniej więcej na wysokości uszu odbiorców i skierowane do wewnątrz kabiny Jeśli chcesz dodatkowo, żeby plasticzki w drzwiach Ci nie grały razem z podkładem muzycznym to dystanse obowiązkowo. Jeśli decydujesz się na jakąkolwiek poprawę audio, to odstaw na bok wszelkie zestawy, które w ramach zwrotnicy mają zastosowany kondensator Tylko i wyłącznie zestaw ze zwrotnicą Może i troszkę więcej podłączania, ale efekt finalny jest nieporównywalny
Messonline, koledzy dobrze radzą - niestety umiejscowienie tweeterów w naszych autach to jakieś totalne nieporozumienie. Jeśli już chcesz poprawiać fabryczne audio, to na prawdę zastanów się nad przeniesieniem tweeterów na słupki - tak, żeby były one mniej więcej na wysokości uszu odbiorców i skierowane do wewnątrz kabiny Jeśli chcesz dodatkowo, żeby plasticzki w drzwiach Ci nie grały razem z podkładem muzycznym to dystanse obowiązkowo. Jeśli decydujesz się na jakąkolwiek poprawę audio, to odstaw na bok wszelkie zestawy, które w ramach zwrotnicy mają zastosowany kondensator Tylko i wyłącznie zestaw ze zwrotnicą Może i troszkę więcej podłączania, ale efekt finalny jest nieporównywalny
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM