Konfiguracja przednich głosników

Gra muzyka
Awatar użytkownika
Messonline
klubowicz
klubowicz
Posty: 138
Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:20
Przebieg: 197000
Silnik: 1,3 16v MJ 90KM
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Konfiguracja przednich głosników

Post autor: Messonline »

Witam,

Nie znalazłem tej informacji na forum więc wrzucam zapytanie. Czy ktoś mógłby opisać jaka jest konfiguracja przedniego audio w Lince? Wiem jakie głośniki są i gdzie. Chodzi o wiecej szczegółów - jak są podłączone? Czy jest zwrotnica a jeżeli tak to gdzie? Czy tweetery można zastąpić w łatwy sposób jakimis innymi np. Hertza albo Alpine? Jak sie je montuje? Czy wymaga to przeróbek?

Pytam wcześniej zanim rozbiore drzwi i bedzie jakiś"siurprajz". Może na coś trzeba zwrócić uwagę przy kupnie np odpowiedniej wysokości dystans do głośnika 165? O tym już było ale podaje jako przykład.

Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Konfiguracja przednich głosników

Post autor: Tomek »

Czy jest zwrotnica a jeżeli tak to gdzie?
Nie ma zwrotnicy. W fabryczny tweeter jest wbudowany kondensatorek.
Czy tweetery można zastąpić w łatwy sposób jakimis innymi np. Hertza albo Alpine?
Wszystko zależy od ich wielkości, oraz dodatkowych elementów montażowych.
Jak sie je montuje?
Fabryczne na wcisk w zatrzaski.
Czy wymaga to przeróbek?
Chyba każdy inny tweeter będzie wymagał przeróbek. Więc skoro tak, to lepiej od razu przenieść je na słupki.
Pytam wcześniej zanim rozbiore drzwi i bedzie jakiś"siurprajz". Może na coś trzeba zwrócić uwagę przy kupnie np odpowiedniej wysokości dystans do głośnika 165? O tym już było ale podaje jako przykład.
Zwykły dystans (najlepiej z MDFu) od Grande Punto, Ducato, Opel Astra H, Corsa D...
Fabryczne głośniki są przynitowane, potrzebna jest wiertara. Poza tym więcej niespodzianek nie ma.
Awatar użytkownika
Messonline
klubowicz
klubowicz
Posty: 138
Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:20
Przebieg: 197000
Silnik: 1,3 16v MJ 90KM
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Konfiguracja przednich głosników

Post autor: Messonline »

Dzięki Tomek. Czekałem na coś takiego. W sprzedaży dostępne są zestawy ze zwrotnicą lub bez. Nie chce wyciągać żadnych dodatkowych elementów nad deske - musi wyglądac maksymalnie fabrycznie. Jak sie nie uda niczego dopasować to tweeter zostawie oryginalny. O co chodzi z tym zmodyfikowanym tweeterem? Helletic pisał jedynie, że mozna bez obaw wymienić dolny głośnik i- podpięcie nowego 1:1. Po czym poznać, czy ten lub inny tweeter mogę tak podłączyć?
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Konfiguracja przednich głosników

Post autor: Tomek »

Fabryczny tweeter jest ... słaby.
Skoro się upierasz aby nowy tweeter montować w fabryczne miejsce, to ewentualnie nożyk, pilnik, coś tam podłubać i zawsze się jakoś to wpasuje... a ostatecznie to nawet wkleić to można.
Kup jakiś zestaw odseparowany z wooferem, tweeterm, z zwrotnicą (takie zestawy bez zwrotnic mają po prostu kondensatory na kablach, czyli podobnie jak fabryczny tweeter). Kabelka który idzie do fabrycznego tweetera nie wykorzystuj do niczego, całość zestawu podepnij do kabli od głośnika 165mm, i potem rozejście sygnału na woofer i tweeter.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Konfiguracja przednich głosników

Post autor: emmer »

chyba żeby wcisąć inny gwizdek w miejsce fabrycznego to za dużo rzeźbienia. na wysokości kolana to co byś nie wsadził to za dużej różnicy nie będzie. według mnie dwa wyjścia:

1. kupujesz komplet czyli głośniki+zwrotnica+gwizdki, które idą na słupek
2. kupujesz same głośniki i metodą "wytnij - wklej" montujesz w drzwi. reszta zostaje

oczywiście zmiana rozmiary głośnika = dystanse
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6943
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 945 razy
Kontakt:

Re: Konfiguracja przednich głosników

Post autor: mwas »

Dystanse są polecane nawet i bez zmiany rozmiarów głośnika :ink W dystansie chodzi o to, żeby drgania głośnika nie przenosiły się bezpośrednio na poszycie drzwi, żeby głośnik był na sztywno zamontowany do blachy :ink
Messonline, koledzy dobrze radzą - niestety umiejscowienie tweeterów w naszych autach to jakieś totalne nieporozumienie. Jeśli już chcesz poprawiać fabryczne audio, to na prawdę zastanów się nad przeniesieniem tweeterów na słupki - tak, żeby były one mniej więcej na wysokości uszu odbiorców i skierowane do wewnątrz kabiny :ink Jeśli chcesz dodatkowo, żeby plasticzki w drzwiach Ci nie grały razem z podkładem muzycznym :lacha to dystanse obowiązkowo. Jeśli decydujesz się na jakąkolwiek poprawę audio, to odstaw na bok wszelkie zestawy, które w ramach zwrotnicy mają zastosowany kondensator :lacha Tylko i wyłącznie zestaw ze zwrotnicą :ink Może i troszkę więcej podłączania, ale efekt finalny jest nieporównywalny :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ