Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Informacje ogólne
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior »

Mam jeszcze dwa pytania.
Jak wygląda sprawa ze zużyciem oleju w tych silnikach? Raczej nie biorą czy może jak np różne benzynowe co biorą i 1l na tysiąc km i ponoć to norma.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: smak56 »

Wymieniam co 20 tys. km i w tym czasie dolewam około 0,5 litra. Tak mam od początku. Leję tylko Selenia WR 5W40. Z tym, że ten niedobór uzupełniam sukcesywnie po 100 - 150 ml w zależności od jego zużycia, gdyż cały czas utrzymuję poziom około max (napinacz łańcucha).
A drugie pytanie? :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior »

-
Ostatnio zmieniony 23 lis 2018, 17:30 przez Szczypior, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: smak56 »

rustin pisze: 17 lut 2018, 14:21 Widzisz drugie pytanie :) chciałem foto bagnetu z zaznaczeniem Maks i minimum, nie dla mnie oczywiście ale ja nie mam jak zrobić bo jeszcze auta nie ma.
Prawdę mówiąc ..... na to nie wpadłem, żeby zrobić zdjęcie bagnetu (po co?) :zdiwiony
Jak będziesz miał auto to wyjmiesz i zobaczysz :lacha
Znalazłem na alle...
miarka.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior »

Właśnie chodziło o zaznaczenie z bliska na bagnecie gdzie jest min a Maks bo miałem wysłać foto. Trudno, mało ważne.

Czyli 1.3 multijet nie jest jakoś znany z poboru oleju?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: smak56 »

rustin pisze: 17 lut 2018, 17:17 Właśnie chodziło o zaznaczenie z bliska na bagnecie gdzie jest min a Maks bo miałem wysłać foto.
Na pewno chciałeś o to zapytać? :zdiwiony panic .
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior »

Napewno ,ponieważ tłumaczyłem telefonicznie ale nie szła komunikacja :) Więc pomyślałem o foto bo w instrukcji niema zdjęć miarki.
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: karollino »

Nie kolego rustin, nie jest to ulubione zajecie silnika 1.3 mj. Ale pamietaj ze kupujesz auto uzywane i tylko od jego wlasciciela zalezy w jakiej kondycji go dostaniesz. Jest nawet swiezo zalozony temat na forum o poborze oleju przez jednostke 1.4 8v gdzie autor opisuje ze wlal ... 6litrow dolewek przez ostatnie 15 000 km (bo ma gdzies wyciek). A powiem Ci ze ten silnik rekordzistom z naszego klubu (do ktorych i ja sie zaliczam) wypijal ok litra na 10 000 km. Coz zatem mam powiedziec o tym silniku? Tyle ze duzo zalezy od stylu jazdy: ja po dwutygodniowym turnee po krajowkach i przejechaniu 2500 km nie musialem nic dolewac. Wrocilem do miasta i znow zaczely sie dolewki w ilosci 100 ml na 1000 km.

Sorry, rozpisalem sie ale widze ze trzeci raz zadajesz pytanie jakby z nadzieja ze ktos z nas Cie zapewni ze ten silnik w Twoim modelu nie pije oleju. Ogolnie, jak juz opisal smak56, tak jest ale pamietaj ze bierzesz uzywke :)
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: smak56 »

rustin pisze: 17 lut 2018, 20:08 Napewno ,ponieważ tłumaczyłem telefonicznie ale nie szła komunikacja :) Więc pomyślałem o foto bo w instrukcji niema zdjęć miarki.
Nie będę ciągnął dalej tego wątku, gdyż ...... musiałbym być niegrzeczny - a nie chcę. Jeżeli kierowca nie wie co znaczy min - max na miarce to .............. panic
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior »

Nie pytam o konkretny model tylko o silnik 1.3 :)
Co do bagnetu , nie ma sensu brnąć.

Auto będzie u mnie w poniedziałek po południu to zobaczymy co i jak z nim.

Czy w tym silniku jest problem z odmą jak w 1.4 ? Robię już listę co w nim wyczyścić , sprawdzić :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: smak56 »

Już Tobie ktoś wcześniej odpisał na temat odmy w multijecie!
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior »

Przejrzałem wszystko i mnie chyba jakaś ślepota ogarnęła :) było o egr ale nie widzę nic o odmie.

Nie mogę się dopatrzeć z czego zrobiłeś osłony łożysk amortyzatora, z dętki chyba tak opalarką by nie wyprofilował ? z tego co widzę , nie można ich kupić.
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Fiacik »

smak56 pisze: 17 lut 2018, 13:21 Wymieniam co 20 tys. km i w tym czasie dolewam około 0,5 litra. Tak mam od początku. Leję tylko Selenia WR 5W40. Z tym, że ten niedobór uzupełniam sukcesywnie po 100 - 150 ml w zależności od jego zużycia, gdyż cały czas utrzymuję poziom około max (napinacz łańcucha).
A u mnie ze zużyciem oleju jest tak :
Kupując nowe auto ,kupiłem też butelkę 1 litr Seleni WR 5W30 . Auto ma od tego czasu przejechane 73.000 km a oleju
w tej butelce pozostało jeszcze 0,1 litra . Przez ten okres wymieniłem olej 3 razy tzn. po ok.16.000km ,potem przy około 36000km
i ostatnia wymiana przy 57.000km ,pomału myślę o kolejnej , ale to tak gdzieś przy 78000km .
Łatwo więc policzyć zużycie np. na 10.000km
Oczywiście zalane jest na max ,a przez ostatnie 2 tygodnie zaliczyłem trasę 1600km i nic nie ubyło .
Stefan - zauważyłem , że jeździsz na 5WR40 , a to ciekawe bo u mnie jest 5WR30 . :pomysli
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: smak56 »

Fiacik pisze: 17 lut 2018, 21:48Stefan - zauważyłem , że jeździsz na 5WR40 , a to ciekawe bo u mnie jest 5WR30 . :pomysli
Adam, silnik mamy o tej samej pojemności (1.3 multijet) a jak widziałeś na zlocie - różnią się. Z pewnością nie tylko wyglądem. Mój kod silnika to 199 A3.000. Mam inna moc, nie mam dwumasy, filtra cząstek i mam tylko Euro 4. U Ciebie jest więcej faz rozrządu itd. Może być, że to wszystko wpływa na zużycie oleju. Selenia WR 5W40 jest katalogowo zalecana do mojego motoru i tego się trzymam.
(Zobaczymy jak dojedziesz do 200 :lacha )
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Fiacik »

Stefan - pewne różnice są - napewno DPF tu coś ma do tego .Twój olej jest nieco gęstszy .Co do przebiegu to nawet nie myślę
o 200.000 km . Max to do końca roku i zmiana na nowy , właściwie to już szukam od paru miesięcy , ale problem jest złożony bo :
- nikt mi nie zapłaci za tak super utrzymane i doposażone auto ( ceny jakie mi proponowano na przełomie roku / 24.000zł/
mnie absolutnie nie zadowalają )
- Linea z dieslem jest autem niszowym i mało kto jej szuka , a jak już usłyszy o DPF to można tłumaczyć przez dobę , a i tak
klient będzie odporny na wiedzę.
- nie chwaląc jednak swojego auta uważam , że akurat Linea z dieslem jak się weźmie pod uwagę wszystko za i przeciw
wydaje się łakomym kąskiem tym bardziej , że właściwie tych ,,przeciw" to nie ma .Jest wygodna ,wystarczająco
dynamiczna , tania w eksploatacji i bezawaryjna .Czy za niecałe 50.000zł można mieć coś lepszego - w/g mnie nie .
- od mniej więcej roku panuje w Polsce pogląd , że diesle nie będą wpuszczane do miast itp.( gdzieś to przyszło z zachodu )
ale klient oczywiście tylko o tym słyszał .Prawda jest jednak taka że dotyczyć to ma tylko diesli poniżej EURO 4 ( propozycja
dopiero się rodzi gdzieś we Francji ). Ja mam EURO 5 i to jest znacznie mniejsze zanieczyszczenie środowiska niż Linea 1,4 benzyna .
Podobno Niemcy przy wymianie diesla na benzynę dopłacają coś extra , ale to tylko podobno .
Tak czy inaczej jestem zwolennikiem wymiany auta po ok. max 80.000 - 90.000 km dla mnie jest to bariera po której pomału trzeba w auto zacząć inwestować .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
ODPOWIEDZ