Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
Mam jeszcze dwa pytania.
Jak wygląda sprawa ze zużyciem oleju w tych silnikach? Raczej nie biorą czy może jak np różne benzynowe co biorą i 1l na tysiąc km i ponoć to norma.
Jak wygląda sprawa ze zużyciem oleju w tych silnikach? Raczej nie biorą czy może jak np różne benzynowe co biorą i 1l na tysiąc km i ponoć to norma.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
Wymieniam co 20 tys. km i w tym czasie dolewam około 0,5 litra. Tak mam od początku. Leję tylko Selenia WR 5W40. Z tym, że ten niedobór uzupełniam sukcesywnie po 100 - 150 ml w zależności od jego zużycia, gdyż cały czas utrzymuję poziom około max (napinacz łańcucha).
A drugie pytanie?
A drugie pytanie?
smak56
* * * *
* * * *
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
Prawdę mówiąc ..... na to nie wpadłem, żeby zrobić zdjęcie bagnetu (po co?)
Jak będziesz miał auto to wyjmiesz i zobaczysz
Znalazłem na alle...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
Właśnie chodziło o zaznaczenie z bliska na bagnecie gdzie jest min a Maks bo miałem wysłać foto. Trudno, mało ważne.
Czyli 1.3 multijet nie jest jakoś znany z poboru oleju?
Czyli 1.3 multijet nie jest jakoś znany z poboru oleju?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
Na pewno chciałeś o to zapytać? .
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
Napewno ,ponieważ tłumaczyłem telefonicznie ale nie szła komunikacja Więc pomyślałem o foto bo w instrukcji niema zdjęć miarki.
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
Nie kolego rustin, nie jest to ulubione zajecie silnika 1.3 mj. Ale pamietaj ze kupujesz auto uzywane i tylko od jego wlasciciela zalezy w jakiej kondycji go dostaniesz. Jest nawet swiezo zalozony temat na forum o poborze oleju przez jednostke 1.4 8v gdzie autor opisuje ze wlal ... 6litrow dolewek przez ostatnie 15 000 km (bo ma gdzies wyciek). A powiem Ci ze ten silnik rekordzistom z naszego klubu (do ktorych i ja sie zaliczam) wypijal ok litra na 10 000 km. Coz zatem mam powiedziec o tym silniku? Tyle ze duzo zalezy od stylu jazdy: ja po dwutygodniowym turnee po krajowkach i przejechaniu 2500 km nie musialem nic dolewac. Wrocilem do miasta i znow zaczely sie dolewki w ilosci 100 ml na 1000 km.
Sorry, rozpisalem sie ale widze ze trzeci raz zadajesz pytanie jakby z nadzieja ze ktos z nas Cie zapewni ze ten silnik w Twoim modelu nie pije oleju. Ogolnie, jak juz opisal smak56, tak jest ale pamietaj ze bierzesz uzywke
Sorry, rozpisalem sie ale widze ze trzeci raz zadajesz pytanie jakby z nadzieja ze ktos z nas Cie zapewni ze ten silnik w Twoim modelu nie pije oleju. Ogolnie, jak juz opisal smak56, tak jest ale pamietaj ze bierzesz uzywke
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
Nie będę ciągnął dalej tego wątku, gdyż ...... musiałbym być niegrzeczny - a nie chcę. Jeżeli kierowca nie wie co znaczy min - max na miarce to ..............
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
Nie pytam o konkretny model tylko o silnik 1.3
Co do bagnetu , nie ma sensu brnąć.
Auto będzie u mnie w poniedziałek po południu to zobaczymy co i jak z nim.
Czy w tym silniku jest problem z odmą jak w 1.4 ? Robię już listę co w nim wyczyścić , sprawdzić
Co do bagnetu , nie ma sensu brnąć.
Auto będzie u mnie w poniedziałek po południu to zobaczymy co i jak z nim.
Czy w tym silniku jest problem z odmą jak w 1.4 ? Robię już listę co w nim wyczyścić , sprawdzić
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
Już Tobie ktoś wcześniej odpisał na temat odmy w multijecie!
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
Przejrzałem wszystko i mnie chyba jakaś ślepota ogarnęła było o egr ale nie widzę nic o odmie.
Nie mogę się dopatrzeć z czego zrobiłeś osłony łożysk amortyzatora, z dętki chyba tak opalarką by nie wyprofilował ? z tego co widzę , nie można ich kupić.
Nie mogę się dopatrzeć z czego zrobiłeś osłony łożysk amortyzatora, z dętki chyba tak opalarką by nie wyprofilował ? z tego co widzę , nie można ich kupić.
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1299
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
A u mnie ze zużyciem oleju jest tak :smak56 pisze: ↑17 lut 2018, 13:21 Wymieniam co 20 tys. km i w tym czasie dolewam około 0,5 litra. Tak mam od początku. Leję tylko Selenia WR 5W40. Z tym, że ten niedobór uzupełniam sukcesywnie po 100 - 150 ml w zależności od jego zużycia, gdyż cały czas utrzymuję poziom około max (napinacz łańcucha).
Kupując nowe auto ,kupiłem też butelkę 1 litr Seleni WR 5W30 . Auto ma od tego czasu przejechane 73.000 km a oleju
w tej butelce pozostało jeszcze 0,1 litra . Przez ten okres wymieniłem olej 3 razy tzn. po ok.16.000km ,potem przy około 36000km
i ostatnia wymiana przy 57.000km ,pomału myślę o kolejnej , ale to tak gdzieś przy 78000km .
Łatwo więc policzyć zużycie np. na 10.000km
Oczywiście zalane jest na max ,a przez ostatnie 2 tygodnie zaliczyłem trasę 1600km i nic nie ubyło .
Stefan - zauważyłem , że jeździsz na 5WR40 , a to ciekawe bo u mnie jest 5WR30 .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
Adam, silnik mamy o tej samej pojemności (1.3 multijet) a jak widziałeś na zlocie - różnią się. Z pewnością nie tylko wyglądem. Mój kod silnika to 199 A3.000. Mam inna moc, nie mam dwumasy, filtra cząstek i mam tylko Euro 4. U Ciebie jest więcej faz rozrządu itd. Może być, że to wszystko wpływa na zużycie oleju. Selenia WR 5W40 jest katalogowo zalecana do mojego motoru i tego się trzymam.
(Zobaczymy jak dojedziesz do 200 )
smak56
* * * *
* * * *
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1299
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu
Stefan - pewne różnice są - napewno DPF tu coś ma do tego .Twój olej jest nieco gęstszy .Co do przebiegu to nawet nie myślę
o 200.000 km . Max to do końca roku i zmiana na nowy , właściwie to już szukam od paru miesięcy , ale problem jest złożony bo :
- nikt mi nie zapłaci za tak super utrzymane i doposażone auto ( ceny jakie mi proponowano na przełomie roku / 24.000zł/
mnie absolutnie nie zadowalają )
- Linea z dieslem jest autem niszowym i mało kto jej szuka , a jak już usłyszy o DPF to można tłumaczyć przez dobę , a i tak
klient będzie odporny na wiedzę.
- nie chwaląc jednak swojego auta uważam , że akurat Linea z dieslem jak się weźmie pod uwagę wszystko za i przeciw
wydaje się łakomym kąskiem tym bardziej , że właściwie tych ,,przeciw" to nie ma .Jest wygodna ,wystarczająco
dynamiczna , tania w eksploatacji i bezawaryjna .Czy za niecałe 50.000zł można mieć coś lepszego - w/g mnie nie .
- od mniej więcej roku panuje w Polsce pogląd , że diesle nie będą wpuszczane do miast itp.( gdzieś to przyszło z zachodu )
ale klient oczywiście tylko o tym słyszał .Prawda jest jednak taka że dotyczyć to ma tylko diesli poniżej EURO 4 ( propozycja
dopiero się rodzi gdzieś we Francji ). Ja mam EURO 5 i to jest znacznie mniejsze zanieczyszczenie środowiska niż Linea 1,4 benzyna .
Podobno Niemcy przy wymianie diesla na benzynę dopłacają coś extra , ale to tylko podobno .
Tak czy inaczej jestem zwolennikiem wymiany auta po ok. max 80.000 - 90.000 km dla mnie jest to bariera po której pomału trzeba w auto zacząć inwestować .
o 200.000 km . Max to do końca roku i zmiana na nowy , właściwie to już szukam od paru miesięcy , ale problem jest złożony bo :
- nikt mi nie zapłaci za tak super utrzymane i doposażone auto ( ceny jakie mi proponowano na przełomie roku / 24.000zł/
mnie absolutnie nie zadowalają )
- Linea z dieslem jest autem niszowym i mało kto jej szuka , a jak już usłyszy o DPF to można tłumaczyć przez dobę , a i tak
klient będzie odporny na wiedzę.
- nie chwaląc jednak swojego auta uważam , że akurat Linea z dieslem jak się weźmie pod uwagę wszystko za i przeciw
wydaje się łakomym kąskiem tym bardziej , że właściwie tych ,,przeciw" to nie ma .Jest wygodna ,wystarczająco
dynamiczna , tania w eksploatacji i bezawaryjna .Czy za niecałe 50.000zł można mieć coś lepszego - w/g mnie nie .
- od mniej więcej roku panuje w Polsce pogląd , że diesle nie będą wpuszczane do miast itp.( gdzieś to przyszło z zachodu )
ale klient oczywiście tylko o tym słyszał .Prawda jest jednak taka że dotyczyć to ma tylko diesli poniżej EURO 4 ( propozycja
dopiero się rodzi gdzieś we Francji ). Ja mam EURO 5 i to jest znacznie mniejsze zanieczyszczenie środowiska niż Linea 1,4 benzyna .
Podobno Niemcy przy wymianie diesla na benzynę dopłacają coś extra , ale to tylko podobno .
Tak czy inaczej jestem zwolennikiem wymiany auta po ok. max 80.000 - 90.000 km dla mnie jest to bariera po której pomału trzeba w auto zacząć inwestować .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta